با جمع‌آوری انشعاب‌های غیرمجاز آب؛

چرخه توزیع آب زهک : افزایش ۴۳۰ متر معکبی

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان زهک از شناسایی پنج فقره انشعاب آب غیرمجاز مربوط به ۲۴ واحد گلخانه‌ای خبر داد و گفت: با جمع‌آوری این انشعاب‌ها ۴۳۰ مترمکعب آب در شبانه‌روز به چرخه توزیع این شهرستان بازگشت.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان زهک از شناسایی پنج فقره انشعاب آب غیرمجاز مربوط به ۲۴ واحد گلخانه‌ای خبر داد و گفت: با جمع‌آوری این انشعاب‌ها ۴۳۰ مترمکعب آب در شبانه‌روز به چرخه توزیع آب شهرستان زهک بازگشت.

به گزارش برقآب، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “غلامحسین لکزائیان‌پور” با اعلام این خبر تصریح کرد: پس از گزارش‌های مردمی مبنی بر افت فشار شدید و قطعی آب در برخی نقاط روستاهای کود شیب گوره، شهرک خالقداد، شیب گوره و نواب نارویی، اکیپ اجرائیات امور آب وفاضلاب شهرستان زهک نسبت به پیمایش شبکه و شناسایی پنج انشعاب آب غیرمجاز در سایزهای ۳/۴و۱/۲ مربوط به ۲۴ واحدگلخانه واقع در روستای کود شیب گوره اقدام کرد.

وی با اشاره به پیمایش صورت گرفته روی شبکه آب آشامیدنی روستای کود شیب گوره، بیان داشت: مالکان واحد‌های گلخانه‌ای با وجود کمبود آب در منطقه و بعضاً قطعی آب شرب ساکنان این روستا و روستاهای مجاور، به‌صورت غیرمجاز اقدام به انشعاب‌گیری از شبکه آب آشامیدنی کرده و جهت آبیاری گلخانه‌های خویش از آب تصفیه شده استفاده می‌کردند.
به گفته وی، پایش صورت گرفته بر روی شبکه توزیع آب این روستا با هماهنگی دادستان و همراهی پرسنل نیروی انتظامی شهرستان زهک انجام شده است.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان زهک ادامه داد: مطابق هماهنگی انجام شده با دادستان، موارد شناسایی شده، صورتجلسه شد و پرونده افراد خاطی جهت سیر مراحل قضایی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان زهک ارجاع داده شده است.

لکزائیان‌پور در پایان تاکید کرد: با توجه به کمبود منابع آبی و ضرورت استفاده بهینه از ذخایر آبی موجود در منطقه، از مشترکان آب در سطح شهرها و روستاهای شهرستان، درخواست می‌شود، هرگونه برداشت غیر‌مجاز از شبکه جهت مصارف گوناگون را به واحد اجرائیات امور آبفای زهک اطلاع‌رسانی نمایند تا ضمن برخورد قانونی با افراد خاطی، از افت فشار و قطعی آب در شبکه لوله‌کشی جلوگیری بعمل آید.