پیشرفت ۸۰ درصدی بزرگترین نیروگاه خورشیدی چهارمحال وبختیاری در منطقه سفید دشت

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان چهارمحال وبختیاری ؛ مهندس مجید فرهزاد مدیر عامل این شرکت در برنامه بازدید از نیروگاه خورشیدی کوثر در منطقه سفید دشت که با حضور نماینده محترم مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی و مدیر عامل شرکت نیروگاه زاگرس کوثر انجام شد، گفت : نیروگاه خورشیدی کوثر با ظرفیت 5 مگاوات بزرگترین نیروگاه خورشیدی استان می باشد که توسط بخش خصوصی با پیشرفت 80 در صدی در حال احداث وراه اندازی است.

وی در ادامه سخنان خود کاهش آلایندگی ها ، مدیریت مصرف برق ، حفظ منابع سوختی و… را از جمله مزایای بهره وری از انرژی های نو و تجدید پذیر عنوان کرد و  افزود : با توجه به ظرفیت مناسب استان به میزان ۲۰۰ مگاوات تولید انرژی برق از طریق احداث نیروگاه های خورشیدی، ظرفیت سنجی شده است.

 

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان افزود: مشترکین یا متقاضیانی که بتوانند در منزل یا … ، نیروگاه خورشیدی احداث کنند ، با آنها قرار داد خرید تضمینی برق امضاء خواهیم کرد و تا ۲۰ سال برق تولیدی آنها خریداری می گردد.

 

حجت الاسلام والمسلمین دکتر جعفری نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی در برنامه این بازدید گفت : احداث نیروگاه های خورشیدی با توجه به کاهش آلایندگی ها و سایر مزایای آن ، از ضروریات استان می باشد و خوشحالیم که امروز شاهد پیشرفت بزرگترین نیروگاه خورشیدی استان هستیم واز دست اندر کاران اجرای این پروژه تقدیر کرد.

 

گفتنی است باتوجه به مطالعات انجام شده ، استان چهارمحال وبختیاری  با توجه به زاویه تابش خورشید از مستعد ترین نقاط برای احداث نیروگاه های خورشیدی می باشد که سرمایه گذاران می توانند با وجود زیر ساخت های لازم جهت احداث نیروگاه های خورشید اقدام نمایند.