پست های برق کردستان به سیستم هشدار اعلام سرقت مجهز می شوند

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان از تجهیز تمام پست های برق زمینی و پست های هوایی اختصاصی به سیستم هشدار اعلام سرقت برای اولین بار در سطح استان خبر داد.

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، سید محمد فتحی معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان اظهار داشت: به منظور جلوگیری از سرقت پست های برق زمینی و پست های هوایی اختصاصی ، تمامی این پست ها در سطح استان به سیستم هشدار اعلام سرقت مجهز می شوند.

وی با تاکید براینکه با نصب این دستگاه ها به محض باز شدن پست ها و اقدام به سرقت ، پیامک اعلام سرقت ارسال خواهد شد، افزود: میزان هزینه کرد برای نصب هر دستگاه هشدار اعلام سرقت برروی ترانس های اختصاصی و پست های عمومی، چهار میلیون تومان برآورد شده است.

فتحی در ادامه با بیان اینکه شرکت توزیع برق کردستان بالغ بر ۳۰۰ پست زمینی و بیش از ۱۱ هزار پست هوایی اختصاصی را در اختیار دارد، تاکید کرد: تجهیز تمام پست های برق زمینی و ترانس های هوایی اختصاصی سطح استان در برنامه قرار دارد و اکنون در فاز اول برای اجرای این طرح، ۶۰۰ پست اختصاصی هوایی و هم چنین همه ی پست های زمینی عمومی به سیستم هشدار اعلام سرقت مجهز خواهند شد.

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با اشاره به اینکه آموزش های لازم جهت نصب و راه اندازی سیستم های هشدار اعلام سرقت ارائه خواهد شد، افزود: رایزنی های لازم برای پشتیبانی و نصب این دستگاه ها با شرکت ساخت صورت گرفته است.

وی ادامه داد: سامانه ۱۲۱ واحد عملیات و اتفاقات برق کردستان به منظور ثبت اعلام سرقت ها و حوادث و هرگونه موارد مرتبط با برق پاسخگوی هم استانی ها می باشد، بیان کرد: در اقدامی جدید، به منظور ارتقا سطح رضایت مندی هم استانی ها و پاسخگویی مناسب تر به مشترکین ، سامانه پاسخگویی ۱۲۱ عملیات و اتفاقات برق هوشمندسازی و در ستاد متمرکز گردید و تمامی تماس های مشترکان در سطح شهرستان ها را ثبت و به واحد های عملیاتی اعلام می نماید.

فتحی در پایان گفت: این اقدام جهت انجام خدمات و پاسخگویی سریعتر به مشترکین در زمان وقوع اتفاقات و حوادث برق و همچنین بهره مندی بیشتر از نیروهای انسانی شرکت می باشد.