مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس خبر داد:

پرداخت ۶۰۷ میلیارد ریال پاداش همکاری به مشترکان خانگی استان فارس

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس از پرداخت 607 میلیارد ریال پاداش همکاری به مشترکان خانگی استان فارس در تابستان سال جاری خبرداد. حمیدرضا کریمی‌فرد گفت: فصل گرم امسال را در حالی بدون بحران خاموشی سپری کردیم که رکورد جدیدی در کاهش مصرف برق توسط بخش عمده‌ای از مشترکان در بخش‌های مختلف به ویژه خانگی نسبت به دوره مشابه سال قبل محقق شد و ۶۰۷ میلیارد ریال به ۴۸۱ هزار و ۴۴۳ مشترک خانگی بابت مشوق‌های مصوب در این بخش به آنان تعلق گرفت.

این مقام مسئول طراحی برنامه‌ برای عبور از بحران تابستان سال جاری را اقدامی منحصر به‌فرد توصیف و اضافه کرد: با سناریوی تعریف شده، وزارت نیرو، شرکت توانیر و کلیه صنعت برق کشور متعهد شدند تا زمینه تامین برق مطمئن و پایدار مشترکان شهری و روستایی در سراسر کشور را تامین کنند و این مهم با وجود همه مشکلات و تنگناها، به مدد برنامه ریزی، مدیریت و تلاش جهادی مدیران و کارکنان این صنعت انجام شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، نقطه اوج مصرف برق در سال جاری را ساعت ۲۱ روز ۱۸ مردادماه اعلام کرد و اظهار داشت: در این تاریخ دو هزار و ۵۰ مگاوات در شهرستان های حوزه فعالیت این شرکت مصرف شد، این در حالی است که در سال گذشته و در نقطه اوج ، دو هزار و ۱۷ مگاوات برق مصرف شده بود.

کریمی فرد در ادامه در خصوص برنامه‌های اجرایی شده برای عبور از فصل گرم سال، بیان داشت: با همکاری وزارت صمت و مشخص شدن صنایع در نقاط مختلف، برنامه های ۲۴ ساعته و اوج بار تدوین و براساس آن، برای هر واحد صنعتی و تولیدی حداکثر یک روز در هفته برنامه همکاری در نظر گرفته شد که این امر با مشارکت مطلوب صنایع، به شکلی تاثیرگذار در توزیع نیروی برق استان فارس اجرایی شد.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح همکاری موثر مشترکان کشاورزی در استان در تابستان سال جاری اشاره کرد و ابراز داشت: کشاورزان استان به ۲ گروه تقسیم شده و طی مدت فصل گرم سال، یک گروه بین ساعت ۱۱ تا ۱۶ هر روز و گروه دوم نیز بین ساعت ۱۳ تا ۱۸ هر روز، مصرف را به صفر رساندند که  با همکاری و اعمال این برنامه، زمینه پایداری شبکه و تامین برق در شهرها و روستاها، فراهم شد.

کریمی فرد،کشف رمز ارزهای غیرمجاز را از دیگر اقدامات تاثیرگذار در عبور موفق از تابستان سال جاری عنوان کرد و ابراز داشت : از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۷۸ دستگاه رمز ارز غیر مجاز در استان فارس کشف شده است که اغلب دستگاه های کشف شده در اراضی کشاورزی، کارگاه های نیمه فعال یا تعطیل و مراکز صنعتی نیمه فعال کشف شده اند. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس درخاتمه ابراز امیدواری کرد با همکاری و مشارکت کلیه مشترکان شریف استان بتوانیم از پیک زمستان سال جاری و تابستان ۱۴۰۲ با موفقیت عبور نماییم.