پایش کیفیت آب زائران پاکستانی در مرز میرجاوه

کیفیت آب تحویلی به زائران پاکستانی اربعین در نقطه صفر مرزی میرجاوه، طبق روال هر روز پایش و کنترل شد.

به گزارش برقآب، کیفیت آب تحویلی به زائران پاکستانی اربعین در نقطه صفر مرزی میرجاوه، جایگاه بسیار مهمی در امر بهداشت و سلامت زائران دارد. در این بخش ارزیابی و نظارت بر کیفیت آب تحویلی به زائران انجام می‌شود. تیم کارشناسان مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان مسئولیت این نظارت را بر عهده دارند.

در این موضوع فرعی، گزارش دادن و ثبت کلرسنجی از خروجی مخازن ذخیره، شبکه توزیع آب، آب‌سردکن‌ها، موکب‌ها و سایر منابع آب در بازرسی بهداشتی نظارت می‌شود. تعیین میزان کلر در آب مصرفی برای ضدعفونی و حفظ کیفیت آن ضروری است. این موضوع فرعی از اهمیت بالایی برخوردار است و در صورت عدم دقت و نظارت صحیح می‌تواند به بروز بیماری‌ها و اختلالات بهداشتی منجر شود.

نمونه‌برداری از آب جهت انجام آزمون‌های میکروبی، بیولوژی و فیزیک و شیمیایی نیز به عنوان موضوع فرعی دیگر در این بخش ارزیابی می‌شود. این آزمون‌ها نشان می‌دهند که آیا آب مصرفی مناسب است و تعیین میزان ایندیس‌های بهداشتی از جمله تعداد باکتری‌ها، پارامترهای فیزیک و شیمیایی آب است؛ این آزمون‌ها به عنوان نشانه‌ها و شاخص‌های مهمی در تعیین کیفیت آب عمل می‌کنند.

نتایج آزمون‌ها و نظارت‌های صورت گرفته به مراجع ذی‌صلاح ارائه می‌شود. این مراجع می‌توانند شامل مرکز بهداشت و مراجع بالاتر باشند. ارائه نتایج به این مراجع، میزان کیفیت آب تحویلی را رسمی‌تر و برای عموم قابل تأییدتر می‌کند و از امر بهداشت و سلامت زائران پاکستانی اطمینان می‌دهد.