پایداری آب شرب ۱۰ روستای شهرستان هرسین

با ارتقاء الکتروپمپ چاه آب مجتمع نادرآباد شهرستان هرسین اهالی ۱۰ روستا تحت پوشش این مجتمع با جمعیتی بالغ بر ۵ هزار نفر از آب شرب پایدار بهره مند شدند.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه، صادق عزیزی مدیر امور آبفا شهرستان هرسین ضمن اشاره به تنش آبی مجتمع نادرآباد در تابستان گذشته گفت: این امور با توجه به تداوم خشکسالی در شهرستان و به منظور جلوگیری از مشکلات مشابه در فصل گرم، ارتقاء الکتروپمپ چاه این مجتمع را در دستور کار خود قرار داد.

به گفته عزیزی پس از ارتقاء الکتروپمپ چاه مجتمع ۱۰ روستایی نادر آباد از ۶۲ کیلووات به ۹۲ کیلووات و ارتقاء تابلو برق و تغییر عمق نصب الکتروپمپ از ۳۵ متر به ۵۵ متر دبی چاه ۱۰ لیتر افزایش یافت و به ۴۵ لیتر در ثانیه رسید.

وی افزود: پیش بینی ما این است که با توجه به مناسب بودن آب استحصال شده از چاه برای جمعیت ۵ هزار و ۶۳۵ نفری تحت پوشش مجتمع پس از ارتقاء الکتروپمپ آن؛ در تابستان آینده و در پیک مصرف دیگر شاهد قطع آب در این مجتمع نباشیم و اهالی آن از آب پایدار بهره مند باشند. وی همچنین این پایداری  را به نحوه مصرف و عدم استفاده از آب شرب برای مصارف غیر شرب مرتبط دانست.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان هرسین در پایان از افزایش سرانه مصرف آب در ایام پیش رو به سبب اجرای سنت خانه تکانی خبر داد و تصریح کرد: مشترکین گرامی می توانند با مدیریت بهینه مصرف و پرهیز از شستشو های غیر ضروری از افت فشار و قطعی آب در روزهای پایانی سال جلوگیری نمایند.

مجتمع نادر آباد بخش بیستون، با ۱۰ روستای تحت پوشش و هزار و ۳۰۴ مشترک آب و جمعیتی بالغ بر ۵ هزار و ۶۳۵ نفر در ۳۰ کیلومتری شهر هرسین قرار دارد.