پایان مطالعات حریم و بستر تالاب نایبند

مدیر مهندسی رودخانه و سواحل شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهراز اتمام مطالعات حریم و بستر تالاب نایبند واقع در شهرستان عسلویه خبر داد. حسین آذرپرا اظهار داشت:واقع شدن تالاب نایبند در شهرستان عسلویه بدلیل قرارگیری درمناطق ویژه پارس جنوبی و رشدو توسعه صنایع،نیاز به حفظ آن ضروری بنظر میرسید که این مهم انجام و […]

مدیر مهندسی رودخانه و سواحل شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهراز اتمام مطالعات حریم و بستر تالاب نایبند واقع در شهرستان عسلویه خبر داد.

حسین آذرپرا اظهار داشت:واقع شدن تالاب نایبند در شهرستان عسلویه بدلیل قرارگیری درمناطق ویژه پارس جنوبی و رشدو توسعه صنایع،نیاز به حفظ آن ضروری بنظر میرسید که این مهم انجام و باتمام رسید.

وی ادامه داد:هدف از تعیین و حریم این تالاب با توجه به مدلهای هیدرولیکی و هیدروژئولوژیکی  و دبی های سیلابی  و سوابق قدیمی موجود انجام شده است و بر این اساس مساحت تالاب حدود ۳۳۹۰ هکتار بدست آمده است که این پهنه دارای مرز مشترک با خلیج فارس به طول ۷/۱۴ کیلومتر می باشد.

وی عوامل موثری مثل آب،هوا،خاکشناسی و زمین شناسی را از جمله عوامل موثر بر مورفولوژی(ریخت شناسی)تالابها بیان نمود و تصریح کرد: درتالاب نایبند بدلیل قرار گرفتن در اقلیم گرم و خشک، پوشش گیاهی آن از نوع درختان حرا که به خشکی و شوری مقاوم هستند، می باشد.

آذرپرا افزود:در حال حاضر حدود ۱۵۶۰ کیلومتراز رودخانه های استان مطالعات حریم و بستر آنها انجام شده که تقریبا تمام رودخانه های اصلی استان را شامل می شود.

وی ادامه داد:اکثر این مطالعات از محل اعتبارات ملی انجام شده که این روند در سال جاری نیز ادامه خواهد یافت.

مدیر مهندسی رودخانه و سواحل شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر ابراز امیدواری کرد بمنظور حفظ و صیانت ازرودخانه ها، از محل اعتبارات استانی نیز در خصوص اهداف و عملکرد این دفتر توجه ویژه ای شود.