مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان:

وضعیت آب روستاهای کولغان و تومان غلامحسین در تابستان پایدار شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان از بهبود وضعیت آب شرب روستاهای کولغان و تومان غلامحسین در شهرستان بندرعباس خبر داد.

به گزارش برقآب، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان، آقای عبدالحمید حمزه پور، اعلام کرده است که با احداث ایستگاه پمپاژ جدید، وضعیت آب روستاهای کولغان و تومان غلامحسین در شهرستان بندرعباس بهبود یافته و این روستاها دیگر به صورت شبانه روز از آب پایدار برخوردار هستند. طبق تصریحات آقای حمزه پور، روستاهای کولغان و تومان غلامحسین با جمعیتی حدود ۴۰۰ نفر، با احداث ایستگاه پمپاژ تجربه تابستان پایداری در رفع نیاز آبی خود را داشته‌اند. هزینه شده برای این طرح نیز به ترتیب ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

بخش اول: احداث ایستگاه پمپاژ جدید
با توجه به مشکلات موجود در وضعیت آب روستاهای کولغان و تومان غلامحسین، شرکت آب و فاضلاب هرمزگان تصمیم گرفت تا با احداث یک ایستگاه پمپاژ جدید، وضعیت آب روستاها را بهبود بخشد. این ایستگاه پمپاژ جدید باعث افزایش فشار آب می شود و مشترکین روستاها به صورت شبانه روز از آب پایدار برخوردار می شوند. این طرح با هدف تامین نیاز آبی مشترکین روستاها اجرا شده است و نتیجه‌ای که به دست آمده است، تجربه تابستانی پایدار در رفع نیاز آبی مشترکین روستاها می باشد.

بخش دوم: بهبود وضعیت آب روستاهای کولغان و تومان غلامحسین
با احداث ایستگاه پمپاژ جدید و افزایش فشار آب، وضعیت آب شرب در روستاهای کولغان و تومان غلامحسین بهبود یافته است. مشترکین این روستاها اکنون به صورت شبانه روز از آب پایدار برخوردار می باشند و نگرانی هایی که در گذشته درباره کمبود آب در این روستاها وجود داشت، از بین رفته است. احداث ایستگاه پمپاژ جدید باعث اضافه شدن دو لیتر بر ثانیه به نیاز آبی روستاها شده است و بهبود زندگی روستاییان را فراهم نموده است.

بخش سوم: جمعیت روستاها
روستاهای کولغان و تومان غلامحسین با جمعیت حدود ۴۰۰ نفر، از طریق احداث ایستگاه پمپاژ جدید بهبود وضعیت آبی خود را تجربه کرده اند. این روستاها با تامین نیاز آبی پایدار، در تابستان نیز از کمبود آب در زمینه های مختلف مانند آشامیدنی، بهداشتی و کشاورزی جلوگیری نموده و زندگی روستاییان را تحت تأثیر مثبت قرار داده است.

بخش چهارم: هزینه و اعتبار احداث ایستگاه پمپاژ
به منظور احداث ایستگاه پمپاژ جدید و بهبود وضعیت آب روستاهای کولغان و تومان غلامحسین، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان اعتبار هزینه شده را تا ۱۰ میلیارد ریال اعلام نموده است. با احداث ایستگاه پمپاژ، دو لیتر بر ثانیه به نیاز آبی روستاها اضافه شده و وضعیت آبی روستاها بهبود یافته است. این اعتبار هزینه شده برای ایستگاه پمپاژ نشان از توجه و تلاش شرکت آب و فاضلاب هرمزگان در رفع مشکلات آبی روستاها و بهبود کیفیت زندگی مردم است.