واحد ۲ اشکودا نیروگاه مشهد به مدار تولید بازگشت

واحد دو اشکودا نیروگاه مشهد پس از ۶ روز تلاش شبانه روزی و انجام تعمیرات دوره ای ، توانست با فراهم آوردن شرایط لازم تولید خود را از سر بگیرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق مشهد، مهندس سعید جمالی سرپرست امور بهره برداری نیروگاه با اعلام این خبر ، افزود؛ تعمیرات انجام شده به منظور رفع محدودیت های تولید و آماده سازی واحد جهت تولید پایدار صورت گرفته که با تلاش پرسنل در کوتاه ترین زمان و بهترین راندمان انجام گردید.

وی اهم اقدامات صورت گرفته در این دوره از تعمیرات را رفع نقص از مشکل ضعف عایقی الکتروموتور فن ۲۳۱۴،سرویس و رفع نقص از تعدادی از بریکرهای۶kv،رفع نقص از تعدادی از الکتروولوهای واحد،انجام تستهای عایقی تجهیزات ۶kv ،تعویض یاتاقان و ایمپلیر ۲۳۱۴، تمیز کاری نازل برجها ، سرویس سفتی والو سوپر هیتر، سرویس کولر های نمونه گیری بویلر ،سرویس پمپ میکاپ برج ها ،بازدید یاتاقان ۱ ، فیلتراسیون روغن ، بازدید والو های و چک والو های مسیر روغن و انجام پرمیت های موکول به توقف واحد برشمرد.

ایشان در ادامه افزودند؛ واحد شماره دو اشکودا در تاریخ ۱۳فروردین از مدار خارج شده بود با تلاش پرسنل پرتلاش شرکت مدیریت تولید برق مشهد در ساعت ۲۱:۵۰ مورخه ۱۸ فروردین ماه با موفقیت به شبکه سراسری متصل گردید.

لازم به ذکر است ؛ نیروگاه مشهد اولین واحد نیروگاهی خراسان بزرگ ( د‌ر جوار بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) ) یکی از نیروگاه های ایران از نوع حرارتی و گازی با ظرفیت ۳۲۸ مگاوات که شامل ۷ واحد بخار و گازی در زمینی به مساحت ۴۳ هکتار است.