همایش آموزشی هوش مصنوعی در شرکت برق منطقه ای فارس

همایش علمی ، آموزشی هوش مصنوعی جهت همکاران شاغل در شرکت برق منطقه ای فارس و در سالن مرحوم اسکندری این شرکت برگزار شد.

همایش علمی ، آموزشی هوش مصنوعی جهت همکاران شاغل در شرکت برق منطقه ای فارس و در سالن مرحوم اسکندری این شرکت برگزار شد.

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی برق منطقه ای فارس ، دکتر شمسی نژاد استادیار دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شیراز و رییس مرکز فناوری اطلاعات این دانشگاه در این همایش به بیان توضیحاتی پیرامون آینده علم و صنعت با بهره گیری از هوش مصنوعی پرداخت .

رییس مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی شیراز در این همایش که با همکاری دفتر برنامه ریزی منابع انسانی و آموزش شرکت برق منطقه ای برگزار شد اظهار داشت : براساس هوش مصنوعی است که رایانه ها این توانایی را دارند که حجم عظیمی از داده‌ها را به کار گیرند و از هوش آموخته شده خود برای اکتشافات بهینه در بهترین زمان استفاده نمایند .

این فناوری بسیار قدیمی‌تر از آن چیزی است که می‌توانید تصور کنید .هوش مصنوعی این امکان را برای ماشین‌ها فراهم می آورد که با ورودی‌های جدید سازگار شوند و کارهایی شبیه انسان را انجام دهند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه قبل از اینکه در آینده به هوش مصنوعی بپردازیم ابتدا بیایید بفهمیم هوش مصنوعی چیست و در حال حاضر در چه مرحله‌ای است ادامه داد : ما می‌توانیم هوش مصنوعی را اینگونه تعریف کنیم: توانایی ماشین‌ها یا ربات‌های کنترل شده توسط کامپیوتر برای انجام وظایف مرتبط با هوش.

دکتر شمسی نژاد ادامه داد : قبلا فناوری هوش مصنوعی چیزی خارج از داستان علمی تخیلی به نظر می‌رسید اما در حال حاضر از گوشی‌های هوشمند گرفته تا الگوریتم‌های موتورهای جست و جو، هوش مصنوعی در زندگی روزانه ما حضور دارد.

ما ندانسته یا آگاهانه در زندگی خود از هوش مصنوعی استفاده می‌کنیم. توسعه و تکامل این فناوری با سرعت زیادی در حال انجام است اما آنطور که به نظر می‌رسد ساده و آسان نیست، چندین سال تلاش و پشتکار و مشارکت افراد مختلف برای استفاده از هوش مصنوعی که در حال حاضر در این مرحله است طول کشیده است.