با حضور مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان؛

ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ سیلاب در آب منطقه ای اصفهان

با حضور مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ سیلاب درشرکت آب منطقه ای اصفهان برگزار شد.

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای اصفهان صبح امروز بیست و سوم خردادماه، دکتر منصور شیشه‌فروش با تأکید بر این که این جلسه در راستای اتخاذ تدابیر لازم در پاسخ به سیلاب تشکیل شد، اظهار داشت: شناسایی نیازهای اصلاح، بازسازی و مرمت، پیگیری و هماهنگی دستگاه‌های مرتبط و تأمین منابع اعتباری لازم از جمله مباحث ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ سیلاب است.

وی با اشاره به آمار مصدومان و جان‌باختگان و خسارت سیل اخیر ادامه داد: بررسی سوابق سیل در این مناطق، ساماندهی رودخانه‌ها و مجاری آبی، شناسایی اولویت‌ها و ضرورت‌های مطالعاتی، شناسایی و ایمن ‌سازی نقاط آسیب ‌پذیر از سیل از اولویت‌های این ستاد است.

در ادامه مهندس محمود چیتیان، معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان با تأکید بر تشدید برخورد قانونی با متجاوزین به حریم رودخانه‌ها، گفت: پیگیری عملیات اجرایی پروژه های ناتمام، طرح های تغذیه مصنوعی، لایروبی رودخانه ها و مسیل ها و ساماندهی حریم و بستر رودخانه ها از جمله وظایف مهم شرکت آب منطقه ای اصفهان است.

وی با بیان این که تعیین حریم و بستر رودخانه ها بر عهده آب منطقه ای است، خاطر نشان کرد: پافشاری به ساخت و ساز در حریم و بستر رودخانه ها منجر به ایجاد سازه هایی در بستر رودخانه و مسیل می شود که توانایی و تاب آوری در پیک سیلاب را ندارند.

چیتیان با اشاره به علل بروز سیل اخیر افزود: عدم اجرای طرح های آبخیزداری، احداث پل بدون در نظر گرفتن بار رسوبی و تخریب سازه امامزاده واقع در مسیل از مهمترین دلایل بروز خسارت بودند.

وی با تأکید بر اقدامات انجام شده در حین و پس از بروز حادثه، تصریح کرد: به محض وقوع سیلاب رئیس اداره منابع آب شهرستان اردستان در محل حاضر شده و از ابتدای حادثه عملیات اجرایی اصلاحی صورت پذیرفته است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان با ارائه پیشنهاداتی به ترتیب اهمیت اضافه نمود: احداث طرح های آبخیزداری در بالادست مناطق در خطر سیل، احداث پل با یک دهانه، احداث دیواره ساحلی و تقویت سیل بندها و لایروبی مسیل ها در این مناطق حائز اهمیت است.

بررسی گزارش‌های مربوط به وضعیت مناطق درگیر سیل در شهرستان های اردستان، کوهپایه، نائین و کاشان، طرحهای اجرایی مورد نیاز رودخانه‌ها و آبخیزداری و وضعیت میزان آمادگی دستگاه‌ های اجرایی و عملکرد آنان در مقابله با سیل و طغیان رودخانه‌ها از جمله مباحث مطرح شده در جلسه صبح امروز بود.