هشدار ایمنی درباره یخ زدگی کنتورهای آب

قائم مقام مدیرعامل و مدیر روابط عمومی آبفای کاشان از شهروندان خواست با انجام اقدامات پیش‌گیرانه مانع یخ‌زدگی کنتور و لوله‌های آب شوند.

هشدار قائم مقام مدیرعامل و مدیر روابط عمومی آبفای کاشان درباره یخ زدگی کنتورهای آب

 

به گزارش برقآب،«سیدمحمد مسافری» گفت: با توجه به اینکه کنتورهای آب بیرون از محیط ساختمان نصب شده‌اند، احتمال یخ‌زدگی آنها با توجه به کاهش محسوس دما وجود دارد؛ اما شهروندان با انجام یک سری اقدامات می توانند جلو خسارتهای احتمالی را بگیرند.
او از عایق بندی کنتور و لوله‌های روکار بیرون ساختمان، قطع کردن آب واحدهای خالی و بدون سکونت، همچنین بسته نگه داشتن درب و پنجره این واحدها و بستن آب لوله‌های غیر ضروری از کنار کنتور به عنوان اقدامات موثر برای جلوگیری از بروز حادثه نام برد.

مسافری گفت: در صورت ترکیدگی لوله در اثر یخ زدگی، باید قبل از هر کاری کنتور و شیر اصلی ساختمان را بسته و با یک تعمیر کار و لوله‌کش ساختمان جهت رفع ترکیدگی تماس گرفته شود ؛ اما در صورتی که ترکیدگی قبل از کنتور یا از اتصالات کنتور است، شهروندان باید بلافاصله با مرکز ۱۲۲ شرکت آب و فاضلاب تماس بگیرند . این سامانه بصورت ۲۴ ساعته در خدمت شهروندان است.

مسافری تاکید کرد: به هیچ عنوان برای باز کردن کنتور یخ زده نباید از آب جوش استفاده کرد چرا که خود این اقدام سبب ایجاد حادثه می شود؛ بلکه باید با آب ولرم، حرارت غیرمستقیم و سشوار یخ لوله و کنتور را به تدریج از بین برد.

قائم مقام آبفای کاشان باز گذاشتن شیر آب برای جلوگیری از یخ‌زدگی را «اشتباه» دانست و گفت: این اقدام نه تنها مانع از یخ‌زدگی تأسیسات نیست بلکه موجب افزایش مصرف آب می‌شود.