نقش مهم صدا و سیما در ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب و برق

رئیس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در استان فارس با مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس دیدار و گفتگو کرد. احمدرضا خسروی، به نقش بی بدیل رسانه ملی و استانی در فرهنگ ‌سازی مستمر و تاثیرگذار برای مصرف بهینه آب و برق در جامعه اشاره کرد و افزود: صدا و سیما به عنوان یکی از […]

رئیس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در استان فارس با مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس دیدار و گفتگو کرد. احمدرضا خسروی، به نقش بی بدیل رسانه ملی و استانی در فرهنگ ‌سازی مستمر و تاثیرگذار برای مصرف بهینه آب و برق در جامعه اشاره کرد و افزود: صدا و سیما به عنوان یکی از پرمخاطب ترین و تاثیرگذارترین رسانه ها می‌تواند نقش تعیین کننده ای در آگاه سازی و اصلاح الگوی مصرف آب و برق ایفا کند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود به چالش ها و مشکلات تامین برق درتابستان سال جاری اشاره کرد و اظهار داشت: در سال جاری شاهد گرمای بی سابقه از فصل بهار بودیم که این امر سبب شد تا میزان مصرف درکشور ۱۹درصد و در استان های فارس و بوشهر تا ۵۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش نشان دهد.

خسروی، اعمال مدیریت مصرف برق از سوی شهروندان و مدیریت سمت تقاضا در این شرایط سخت را یکی از مهمترین راهکارهای کنترل و پایدار نگهداشتن شبکه برق عنوان کرد و افزود: ما پیوسته در تلاشیم در جهت ایجاد رفاه و آسایش و جلب رضایت عمومی از تمام ظرفیت های ارتباطی موجود استفاده نماییم که صدا و سیما نیز به عنوان یک رسانه پرمخاطب و گسترده  می تواند نقش مهمی در تحقق اهداف داشته باشد.

وی ضمن تقدیر از همکاری و مساعدت صدا و سیمای مرکز استان از سال های گذشته تاکنون، ابراز امیدواری کرد این مشارکت و همراهی ها در سال جاری همچنان استمرار داشته و بتوانیم ضمن تامین برق مطمئن و پایدار جهت شهروندان از پیک بار تابستان ۱۴۰۰ نیز با موفقیت عبور نماییم.

در ادامه مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس نیز ضمن تشکر از تلاش شبانه روزی کارکنان خدوم صنعت برق استان فارس در تامین برق مطمئن و پایدار جهت شهروندان و ایجاد رفاه و آسایش گفت: صدا و سیمای مرکز فارس همواره در تلاش است تا در راستای توسعه همه جانبه استان در بخش های مختلف قدم بردارد که این امر با برقراری تعامل دوسویه با دستگاه های مختلف تحقق خواهد یافت.

سهرابی افزود: خدمت به مردم یک وظیفه بسیار مهم بوده و ما هم بعنوان رسانه ملی تلاش خواهیم کرد با توجه به شرایط پیش آمده در کشور و استان در جهت فرهنگ سازی مصرف بهینه اقدامات مناسبی با برنامه ریزی کوتاه مدت و بلند مدت، انجام دهیم.

بهره گیری از مدیران و متخصصان در برنامه های متنوع صدا و سیمای مرکز فارس،کمک به تولید محتوای مدیریت مصرف، اطلاع رسانی دقیق و مناسب خاموشی های احتمالی مدیریت اضطراری بار، اطلاع رسانی موضوع رمزارزها و مشکلات تضییع منافع ملی، حفظ محیط زیست و …  از جمله مواردی بودند که در این دیدار مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.