با هدف هم افزایی و هماهنگی بیشتر صورت گرفت:

نشست مشترک مدیران عامل آبفا و آب منطقه ای استان مرکزی

در راستای تعادل بخشی و رفع مشکلات در بخش آب شرب، جلسه هم اندیشی با حضور مدیران و معاونین شرکت های آب و فاضلاب و آب منطقه ای استان مرکزی برگزار شد.

به گزارش برقاب،در راستای تعادل بخشی و رفع مشکلات در بخش آب شرب، جلسه هم اندیشی با حضور مدیران و معاونین شرکت های آب و فاضلاب و آب منطقه ای استان مرکزی برگزار شد.

در ابتدا جلسه عباسی مدیرعامل شرکت آبفا استان مرکزی ضمن خوش آمدگویی برگزاری چنین جلساتی را باعث ایجاد همدلی، همکاری و خدمت رسانی بهتر به مردم استان مرکزی  دانست .

در ادامه حسین اسدی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان مرکزی با تشکر از میزبانی آبفا استان گفت: امسال با وضعیت کم آبی که در کشور و استان داریم همکاران ما در شرکت های آب و فاضلاب در نوک پیکان این بحران هستند که ضمن خدا قوت به همه این عزیزان،  اعلام می کنیم با تمام توان در کنار آنها خواهیم بود تا تابستان امسال  را بدون مشکل از نظر تأمین آب سپری نماییم .اسدی با اشاره به طرح های شرکت آب منطقه ای افزود: طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب می تواند نقش بسزایی در جلوگیری از افت بیشتر سطح آب زیرزمینی ایفا نماید .

مدیرعامل آب منطقه ای استان تجهیز چاهها به نصب کنتورهای هوشمند را یکی از اقدامات لازم جهت جلوگیری از اضافه برداشت چاهها بر شمرد و عنوان نمود در این راستا  چاههای کشاورزی، شرب و صنعت باید مجهز به کنتور هوشمند شوند.

در ادامه این جلسه حشمت اله عباسی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی ضمن اشاره به اجرای برنامه های بلند مدت و میان مدت در راستای تامین آب عنوان کرد: با اجرای به موقع طرح های آب رسانی، مدیریت مصرف صحیح آب در بخش های مختلف از جمله صنعت و کشاورزی و همچنین هماهنگی دو سویه شرکت های آبفا و آب منطقه می توانیم گام های موثری در راستای تامین آب شرب پایدار در استان برداریم.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی ادامه داد: با توجه به مشکلات عدیده و کاهش بارش ها نسبت به گذشته و کاهش میزان ذخیره منابع ابی بخصوص سد ها نیاز است شهروندان و مردم نسبت به اشاعه صرفه جویی در مصارف شرب، کشاورزی و صنعت بیش از گذشته همکاری داشته باشند.

وی در پایان اظهار داشت: با توجه به محدودیت‌های منابع آبی و به منظور تامین آب شرب پایدار در سطح استان، برنامه‌های کوتاه مدت و طرح‌های بلندمدتی برای رفع مشکل کم آبی در استان تدوین و در حال اجرا می باشد