با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بندرعباس؛

نشست مدیرعامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان با امام جمعه بندرعباس برگزار شد

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان هرمزگان ، این نشست با حضور مدیران صنعت آب وبرق استان در محل دفتر امام جمعه شهرستان بندرعباس برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده با بیان اینکه ائمه جمعه می تواند در انتقال مباحث مربوط به صرفه جویی آب و انرژی به مردم نقش اساسی داشته باشد، اظهار داشت: با توجه به ارتباط نزدیک، تنگاتنگ و بدون واسطه امامان جمعه با مردم می توان از این فرصت بهترین استفاده را برد تا مردم را به خطر و بحران کمبود آب آشنا ساخت.

وی در ادامه بحث صرفه جویی را از مباحث اصلی قرآن و ائمه اطهار ذکر کرد و گفت: ذکرچندین باره این بحث در آیات قرآنی وظیفه همه ما را دوچندان می کند تا قدر این موهبت الهی را بیش از گذشته بدانیم.

امام جمعه بندرعباس به هدر رفت آب در بخش کشاورزی اشاره کرد و عنوان کرد : با توجه به اینکه بخش زیادی  از مصارف آب در بخش کشاورزی اتفاق می افتد پس باید برنامه ریزی مناسبی برای جلوگیری از هدر رفت آب در این بخش بعمل آید.

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده افزود : آبی که در حال حاضر از چاههای کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد مربوط به هزاران سال قبل است و این نسل با استفاده بیش از حد، این منبع خدادادی را با خطر بحران مواجه ساخته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان نیز در این دیدار ضمن تقدیر و تشکر از نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بندرعباس ، از توجه ویژه وی به موضوع صرفه جویی آب تشکر کرد.

جمشید عیدانی با اشاره به اینکه در حال حاضر ما از ذخایر آبی نسل های آینده مصرف می نمائیم تصریح کرد : باید با برنامه ریزی مناسب نگذاریم بیش از این به منابع آبی استان ضربه وارد شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان در ادامه به تشریح وضعیت منابع آبی استان پرداخت.