نشست خبری مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه با اصحاب رسانه استان کرمانشاه

نشست خبری مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه با اصحاب رسانه استان کرمانشاه به مناسبت دهه مبارک فجر

به گزارش برقاب،در نشست خبری مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه با خبرنگاران اعلام شد،

افتتاح ۶۲ پروژه توزیع برق کرمانشاه در دهه مبارک فجر/ پرداخت بیش از ۳۰ میلیارد تومان پاداش خوش‌مصرفی به مشترکان برق استان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه گفت: در دهه مبارک فجر امسال ۶۲ پروژه با اعتباری بالغ بر یک هزار و دویست و پنجاه میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه؛ مهندس مرادی در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه استان کرمانشاه ضمن تبریک عید مبعث و دهه مبارک فجر اظهار داشت: توزیع برق از نظر ارتباط مستقیم با مردم و مشترکین بسیار حائز اهمیت می باشد که در حال حاضر بالغ بر ۸۳۵ هزار مشترک برق در استان کرمانشاه داریم که از این تعداد سهم بخش خانگی ۸۲ درصد است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پوشش برق در روستاهای استان کرمانشاه بیش از ۹۹ درصد است، خاطرنشان کرد: هیچ روستای بالای ۱۰ خانوار بدون برقی نداریم و روستاهای معدودی که فاقد برق هستند نیز عمدتا ساکنین فصلی دارند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه بیان کرد: از نظر تعداد خاموشی ها نسبت به سال قبل ۱۵ درصد کاهش یافته و در دی ماه نیز نسبت به سال گذشته خاموشی ها ۴۹ درصد کاهش یافته است.

وی بخش زیادی از کاهش خاموشی‌ها را به دلیل همراهی مردم دانست و گفت: در تابستان سال جاری با مدیریت مصرف مشترکین شاهد کاهش مصرف یک درصدی مصرف برق در بخش خانگی را داشتیم که در مقابل آن افزایش هشت درصدی مصرف برق در بخش صنعت رقم خورد و همچنین با توجه به همکاری خوبی که مشترکین کرمانشاه در پیک تابستان سالجاری با خادمین خود در صنعت برق داشتند، از ۳۰ میلیارد تومان پاداش خوش حسابی بهره‌مند شدند.

مهندس مرادی در ادامه اظهار داشت: در سال جاری ۳۹۳ کیلومتر شبکه فشار متوسط و ۲۴۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف احداث و تعداد بیش از ۲۰ هزار چراغ در بخش روشنایی معابر تعویض و نصب شده است و در حال حاضر در کل استان بیش از ۲۰۴ هزار چراغ روشنایی معابر در استان نصب شده وجود دارد که بصورت دوره ای اصلاح و بهینه سازی می شوند .

وی تاکید داشت: تعداد روستاهای برق دار شده در دولت سیزدهم ۲۱ روستا بوده است که تعداد ۱۷۲ خانوار از نعمت برق برخوردار شدند

و همچنین تعداد ۵۴۴ دستگاه سلول خورشیدی متحرک به عشایر کوچ رو در مناطق مختلف استان تحویل گردیده است.

وی در ادامه بیان کرد: ۱۱ هزار و ۲۵۰ کنتور هوشمند در دولت جدید نصب گردید که از محل نصب کنتور های هوشمند چاه های آب قابل کنترل می باشند و ۶ هزار و ۶۹۰ حلقه چاه آب برقدار در سطح استان وجود دارد و هوشمند سازی تمام کنتورهای کشاورزی استان کرمانشاه را برنامه ای اعلام کرد که باید تا پایان امسال اجرایی شود.

مرادی اضافه کرد: سرقت ها نسبت به سال گذشته ۲۶ درصد کاهش یافته که با همکاری دستگاه قضایی و شورای تامین استان این کاهش رخ داده است.

وی یکی از مواردی که منجر به هدر رفت برق می‌شود را فعالیت مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز دانست و افزود: در سال جاری ۱۷ مزرعه با ۳۸۵ دستگاه رمز ارز غیرمجاز در استان کشف و ضبط شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه از پروژه‌های دهه فجر شرکت توزیع برق استان کرمانشاه نیز یاد کرد و افزود: در این ایام ۶۲ پروژه با اعتبار ۱۲۵۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده که اجرای این طرح‌ها برای ۱۲۵ نفر نیز اشتغالزایی به همراه داشته است.

وی برق رسانی به هشت روستای صعب‌العبور با اعتبار ۱۴۰ میلیارد ریال را از جمله مهمترین این طرح‌ها برشمرد و افزود: اصلاح شبکه ۴۰ روستا و برق رسانی به ۱۵ پاسگاه مرزی را نیز در دهه فجر اجرایی کردیم.

در پایان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی تحولات مهمی در صنعت برق صورت گرفته، تاکید کرد: در استان کرمانشاه از شروع دولت سیزدهم تا کنون ۲۱ روستای صعب‌العبور با ۱۷۲ خانوار از نعمت برق برخوردار شدند.