به مناسبت هفته دولت:

نخستین فاز تصفیه خانه فاضلاب شهر تیران به بهره برداری می رسد

مدیرعامل آبفای استان اصفهان گفت: کل شبکه این تصفیه خانه شامل خط انتقال و شبکه جمع آوری فاضلاب به طول 94 کیلومتر است که تا کنون 68 کیلومتر آن اجرا شده است.

به گزارش برقآب، حسین اکبریان ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب تیران را ۲۱۰۰ متر مکعب در شبانه روز اعلام کرد و افزود: با بهره برداری کامل از این تصفیه خانه، ۲۸ هزار نفر از جمعیت شهر تیران و روستاهای کوهان، عزیز آباد و نهضت آباد(نجف آباد) تحت پوشش خدمات جمع آوری، انتقال و تصفیه بهداشتی فاضلاب قرار می گیرند.

وی در خصوص نحوه تامین اعتبار این تصفیه خانه عنوان کرد: تصفیه خانه فاضلاب تیران در قالب قرار داد بیع متقابل و با سرمایه گذاری بخش خصوصی اجرا شده است.

اکبریان افزود: تا کنون ۳۲۰۰ انشعاب فاضلاب در این منطقه نصب شده، همچنین قسمت سازه ای این تصفیه خانه تا پایان سال به پایان می رسد اما برای تامین تجهیزات به کمک و تامین اعتبارات دولتی نیاز است.

مدیر عامل آبفای استان اصفهان با بیان اینکه هر نوع سرمایه گذاری در زمینه تصفیه فاضلاب و بازگرداندن آن به چرخه صنعت، یک سرمایه گذاری تضمینی محسوب می شود گفت: پروژه های فاضلاب که از طریق سرمایه گذاری، تامین اعتبار می شوند، سرعت چند برابری نسبت به پروژه ها با اعتبارات دولتی دارند.

حسین اکبریان، ظرفیت این تصفیه خانه را ۲۱۰۰ متر مکعب در شبانه روز اعلام کرده است. این ظرفیت با بهره برداری کامل از تصفیه خانه، امکان تحت پوشش قرار گرفتن ۲۸ هزار نفر از جمعیت شهر تیران و روستاهای کوهان، عزیز آباد و نهضت آباد را در ارتباط با خدمات جمع آوری، انتقال و تصفیه بهداشتی فاضلاب فراهم می‌کند.

نحوه تامین اعتبار تصفیه خانه فاضلاب تیران نیز از طریق قرارداد بیع متقابل و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی صورت گرفته است. اکبریان اعلام کرده است که تا به حال ۳۲۰۰ انشعاب فاضلاب در منطقه نصب شده است و با پایان رسیدن به قسمت سازه‌ای تصفیه خانه تا پایان سال، تجهیزات دیگر نیازمندی دولتی است.

مدیر عامل آبفای استان اصفهان تأکید کرده است که سرمایه‌گذاری در زمینه تصفیه فاضلاب و بازگرداندن آن به چرخه صنعت، سرمایه‌گذاری تضمینی است. او اظهار داشته است که پروژه‌های فاضلاب که از طریق سرمایه‌گذاری و تامین اعتبار انجام می‌شوند، با سرعت بسیار بیشتری نسبت به پروژه‌هایی که از اعتبارات دولتی تأمین می‌شوند، پیشروی می‌کنند.

با توجه به اهمیت تصفیه فاضلاب و حفظ منابع آب، سرمایه‌گذاری در این زمینه می‌تواند به توسعه و بهبود کیفیت زندگی شهروندان منطقه کمک کند. همچنین، این پروژه‌ها می‌توانند به عنوان مثال‌های موفقی از همکاری بین بخش خصوصی و دولت در تأمین منابع مالی برای پروژه‌های زیربنایی و زیست‌محیطی در سراسر کشور عمل کنند.