نخستین جلسه کمیته استانی کشف مراکز غیر مجاز رمز ارز

 اولین جلسه کمیته استانی کشف مراکز غیرمجاز رمزارز، با حضور مسئولان انتظامی و امنیتی و شماری از مسئولین دستگاه‌های اجرایی عضو، در شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان برگزار شد.  مدیرعامل شرکت توزیع برق استان در این نشست با ارائه گزارشی از وضعیت مصرف برق در استان و پیشی گرفتن میزان مصرف از تولید برق […]

 اولین جلسه کمیته استانی کشف مراکز غیرمجاز رمزارز، با حضور مسئولان انتظامی و امنیتی و شماری از مسئولین دستگاه‌های اجرایی عضو، در شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان برگزار شد.

 مدیرعامل شرکت توزیع برق استان در این نشست با ارائه گزارشی از وضعیت مصرف برق در استان و پیشی گرفتن میزان مصرف از تولید برق در کشور و این استان گفت: یکی از عوامل جدّی رشد مصرف، مسئله سوء استفاده از برق به ویژه در زمینه استخراج غیرمجاز رمزارزها است.

 سید محمد موسوی زاده اظهار داشت: در حال حاضر شاهد رشد حدود ۲۰ درصدی مصرف برق در استان هستیم که یک عامل آن تأمین برق ماینرها است.

 وی با عنوان این که در سال گذشته، ۸۶ مزرعه و از ابتدای امسال تا زمان حاضر، ۶۲ مرکز غیرمجاز استخراج رمزارز دیجیتال در سطح استان کشف گردیده یادآور شد: تاکنون سه هزار و یک دستگاه ماینر غیرمجاز شناسایی و جمع‌آوری شده است.

وی تصریح کرد: ظرف یک ماه اخیر، دو مانور سراسری هماهنگ از سوی شرکت توانیر به اجرا درآمده و با نشانی هایی که به این شرکت اعلام گردیده، ۴۷ دستگاه کشف شده است.

 فرمانده انتظامی استان سمنان با بیان این که پیگیری موضوع رمزارزهای غیرمجاز در حوزه پلیس اقتصادی است تصریح کرد: با توجه به شرایط برق کشور و خسارات جبران ناپذیری که برق های غیرمجاز به امور اقتصادی و زندگی مردم وارد می نماید، جمع‌آوری این دستگاه ها باعث می‌شود تا در تداوم خدمات برق خللی وارد نشود.

 سرتیپ پاسدار “عبدا… حسنی” با اشاره به این که استفاده غیرمجاز از ماینرها به عنوان جرم محسوب می‌شود گفت: با توجه به حساسیت موضوع، ما از ابتدا در این عرصه ورود نموده و با استفاده از ظرفیت‌های موجود و بر اساس قانون، برای کشف و جمع‌آوری این دستگاه‌های غیرمجاز، تلاش خواهیم نمود.

 مدیرکل دفتر امنیتی و انتظامی استانداری سمنان در ادامه این نشست با عنوان این که همکاران صنعت برق در این ایام، لحظات سختی را می‌گذرانند و در تلاش برای تامین برق مردم هستند اظهار داشت: مسئله ی استخراج رمزارز غیرمجاز از اهمیت خاصی برخوردار است و مراتب در شورای تامین استان مطرح گردیده و و مصوباتی را به همراه داشته است.

حسن اسلامی راد با اشاره به این که در ساختار این کمیته استانی می بایست دستگاه‌های دیگری هم عضو باشند تا امور با انسجام بیشتری همراه باشد یادآور شد: به منظور تسهیل و تسریع در زمینه صدور مجوز لازم، از طریق دادستانی کل ابلاغ شده که یک قاضی کشیک آشنا به این موضوع را منصوب کنند تا در روند کشف و جمع آوری مراکزی که دارای سیستم های استخراج رمزارز غیرمجاز می باشند، وقفه‌ای وجود نداشته باشد.

 وی خاطرنشان ساخت: بازرسی از مراکز صنعتی بزرگ در شهرک‌های صنعتی، یکی از وظایف این کمیته استانی باشد و در حوزه برق های غیرمجاز نیز آنچه را که لازم است با کمک مجموعه شورای تامین استان پیگیری می نماییم.

 گفتنی است: این نشست که با مسئولیت اداره کل اطلاعات استان و با حضور رئیس پلیس امنیت اقتصادی، مدیرکل تعزیرات حکومتی و نمایندگانی از مخابرات و صنعت، معدن و تجارت تشکیل گردید، نقطه نظرها و دیدگاه ها مطرح و چالش‌های موجود بررسی و پیرامون آنها تصمیم گیری شد.