در نشست تخصصی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان با رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان:

نحوه تخصیص آب کشاورزی اراضی پایاب سد کینه ورس صورت گرفت

در نشست تخصصی اسماعیل افشاری،مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان و روح اله حسنی ،رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ،تعرفه های مربوط به کشاورزی و صنعت و وضعیت تخصیص آب کشاورزی اراضی پایاب سد کینه ورس مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای زنجان،در این جلسه که حسین مهدی نژاد،معاون منابع انسانی ،مالی و پشتیبانی و سعید صنعتی منفرد ،معاون برنامه ریزی و سرپرست  معاونت طرح و توسعه  و جمعی از مدیران ذیربط نیز حضور داشتند،ابتدا مدیرعامل شرکت به تشریح سیمای منابع آبی استان پرداخت و با توجه به وضعیت کاهش بارشها و نزولات جوی،وضعیت آب سدهای استان بالاخص تهم و کینه وررس را که نیاز شرب شهرهای زنجان ،ابهر و خرمدره را تامین می کنند،بسیار کاهشی و بحرانی عنوان نمود.

شایان ذکر است در ادامه در خصوص چگونگی تخصیص آب در اراضی آبخور و غیرآبخور طبق مفاد مادتین۲۷ و ۲۸ قانون توزیع عادلانه آب و نحوه اجرای تعرفه های آب بهای کشاورزی و صنایع وابسته به کشاورزی بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

 ضمنا مقرر گردید در راستای ساماندهی حق آبه های موجود در شهرستان طارم ،جهت ذخیره سازی آبهای سطحی،تعبیه استخرهای ذخیره آب در سرشاخه های قزل اوزن در دستور کار قرار گیرد.