مینا نظری، از تبریز تا سفارت صلح جهانی

بر اساس رای داوران مینا نظری، بانوی آذربایجانی به عنوان سفیر صلح جهانی از سوی دپارتمان ارتباطات صلح جهانی انتخاب شد.

 

به گزارش پایگاه خبری برقآب، در تحولی چشمگیر و قابل تقدیر، مینا نظری، بانوی توانمند آذربایجانی و مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق تبریز، اخیراً به عنوان سفیر صلح جهانی از سوی دپارتمان ارتباطات صلح جهانی برگزیده شد. قضاوت داوران که خود شخصیت‌هایی شناخته‌شده و معتبر در زمینه‌های مختلف‌اند، مینا نظری را در میان دیگر نامزدهای بین‌المللی برای این مقام شایسته دانستند.

این انتخاب نشان‌دهنده ارتقاء جایگاه زنان در عرصه‌های مختلف است و تلاش‌های نظری در زمینه گسترش و حفظ صلح و امنیت بین‌المللی را حائز توجه قرار می‌دهد. سفیران صلح جهانی، که به پیام‌آوران و مروجان اصول و اهداف سازمان ملل در حوزه صلح و امنیت شهره هستند، به ترویج فرهنگ تفاهم و همزیستی مسالمت‌آمیز بین ملت‌ها کمک می‌کنند. مینا نظری اکنون می‌پیوندد به جمع برجستگانی چون علی دایی، بهرام رادان و مهتاب کرامتی که پیشتر افتخار سفارت صلح را یدک می‌کشیدند.

مینا نظری پیش از این نیز درخشش‌های قابل توجهی داشته و جوایز مختلفی را از جمله جایزه بهترین روابط عمومی جهان در سال ۲۰۱۷ و جایزه بهترین رهبر روابط عمومی خاورمیانه در سال ۲۰۲۳، در کارنامه‌ی حرفه‌ای خود به ثبت رسانده است. تجربه قضاوت در جشنواره‌های بین‌المللی نیز نشانگر شناخت دقیق و گسترده‌ای است که وی از حوزه روابط بین‌الملل و ارتباطات دارد.

این نشان از تلاش وی در خدمت به اهداف بزرگتری چون صلح جهانی دارد و بیانگر نوع نگاه وی به نقش اساسی ارتباطات و حکمروایی خوب در پیشبرد اهداف توسعه پایدار و صلح پایدار است. حضور عناصر فعال و تأثیرگذاری مانند نظری در ایجاد پل‌های فرهنگی و انسان‌دوستانه بین کشورها بدون شک نمادین از قدرت نرم و ایجاد تحول در سطح جامعه جهانی محسوب می‌شود. این انتخاب به معنای قدردانی از تعهدات بین‌المللی وی در زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی است و نشان دهنده پتانسیل و توانمندی‌های موجود در میان متخصصان و مدیران ایرانی در عرصه‌های جهانی است.

نویسنده: مبینا رستمی لیاولی