میزان تولید برق استان بیش از ۲ برابر مصرف استان می باشد

مازاد برق تولیدی قابل ذخیره نیست، بنابراین اجرای برنامه های مدیریت مصرف برق همچنان الزامی است.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: هر چند میزان تولید برق استان بیش از ۲ برابر مصرف برق استان می باشد ولی همچنان مدیریت مصرف برق یک نیاز ضروری است.
به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل، حسین قدیمی با اشاره به نیروگاههای خورشیدی در حال احداث و در حال بهره برداری استان اردبیل، گفت در استان اردبیل ۲۳۴ نیروگاه خورشیدی خانگی حمایتی ۵ کیلوواتی
احداث شده است و نصب ۳ هزار نیروگاه خورشیدی خانگی حمایتی در دست اقدام می باشد.
وی اظهار داشت: ۳ نیروگاه به صورت مزرعه خورشیدی در استان اردبیل با ظرفیت ۳.۲ مگاواتی در حال بهره برداری می باشد .
قدیمی گفت: در پی الزام دستگاههای اجرایی جهت تامین ۲۰ درصد برق مصرفی خود از انـرژی هـای تجدیـد پذیـر، ۲۵ پنل خورشیدی در ساختمانهای اداری استان با ظرفیت ۱۸۷ کیلو وات نصب شده است .
مدیر عامل شرکت توزیع برق استان اردبیل تولید نیروگاههای خورشیدی در استان را جمعا ۴۵۰۰ کیلووات اعلام کرد .
حسین قدیمی اظهارداشت: نیروگاه حرارتی مقیاس کوچک (CHP) شهید مرحمت بالازاده انگوت با ظرفیت نامی ۵.۴ مگاوات در حال بهره برداری است .
این مقام مسئول استانی اعلام کرد: همچنین ۳ نیروگاه CHP (نیروگاه حرارتی مقیاس کوچک ) مشگین شهر با ظرفیت ۱۸.۵ مگاوات، نیروگاه CHP سلوط نمین با ظرفیت ۲۵ مگاوات و نیروگاه CHP کبودی با ظرفیت ۰.۵ مگاوات نیز درحال احداث
می باشد.
وی گفت: همچنین ظرفیت تولید نیروگاه زمین گرمایی مشگین شهر ۵ مگاوات می باشد.
مدیر عامل شرکت توزیع برق استان اردبیل اظهار داشت : نیروگاه سبلان اردبیل با ظرفیت ۱۱۵۰ مگا وات و نیروگاه آبی مغان با ظرفیت ۱۳ مگاوات از دیگر نیروگاههای استان اردبیل می باشد که به تامین برق استان می پردازد .
وی در ادامه سخنان خود گفت: با تولید ۱۱۷۰ مگا وات در استان اردبیل بیش از نیاز استان برق تولید می شود و برق تولیدی بیشتر در نیروگاه ها قابل ذخیره‌سازی نیست و به شبکه سراسری تزریق می شود.
قدیمی با اشاره به عبور موفق از پیک تابستان سالجاری بدون اعمال محدودیت افزود: مدیریت مصرف برق فقط منحصر به فصل تابستان و پیک بار و روزهای گرم سال نیست زیرا برای تولید برق از زیرساخت‌ها و منابع انرژی کشور استفاده
می‌شود و هرچه استفاده از این منابع کنترل‌شده و بهینه باشد، به توسعه کشورمان کمک خواهیم کرد .