مقابله با پمپ های غیر مجاز شبکه توزیع آب شهر نیشابور

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی از مقابله جدی این شرکت با نصب پمپ های غیر مجازی خبر داد که به صورت مستقیم بر روی شبکه توزیع آب شهر نیشابور نصب شده اند.

به گزارش برقآب، مقابله با پمپ های غیر مجاز در شبکه توزیع آب شهر نیشابور به عنوان یک مسئله جدی در این شهر در حال پیگیری است. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی، حسین امامی، اخیراً از تلاش های جدی این شرکت برای مقابله با نصب پمپ های غیر مجاز بر روی شبکه توزیع آب خبر داد. نصب مستقیم این پمپ ها بر روی شبکه توزیع آب منجر به کاهش شدید فشار، قطع و اختلال آب در شبکه‌های توزیع آبرسانی شده است.

امامی به اهمیت مدیریت شبکه و عدالت در توزیع آب اشاره کرده و اظهار داشته است که شرکت برای شناسایی و اخطار به متخلفینی که پمپ های غیر مجاز را نصب می کنند، تلاش می کند. وی با بیان این که استفاده از پمپ به صورت مستقیم بر روی شبکه آبرسانی غیر مجاز و غیر قانونی است، اشاره کرده است که استفاده از این پمپ ها به صورت اتصال به مخزن ذخیره مجاز است.

نصب مستقیم پمپ بر روی شبکه توزیع آب در نیشابور به عنوان یکی از معضلات شبکه توزیع آب در این شهر شناخته شده است. بالغ بر ۶۰ درصد مشترکان از پمپ مستقیم برای انتقال آب به طبقات بالا استفاده می کنند که باعث مشکلات و مختل شدن شبکه توزیع آب برای سایر افراد می شود.

با اشاره به اینکه تحت هر شرایطی نصب مستقیم پمپ برروی شبکه ممنوع است و مورد پیگرد قانونی قرار می گیرد، امامی اعلام کرده است: در آیین نامه عملیاتی شرکت های آب و فاضلاب، برای متخلفینی که پمپ را به صورت مستقیم به شبکه توزیع آب متصل می کنند، جریمه قطع انشعاب تا زمان برچیدن پمپ درنظر گرفته شده است.