مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اصفهان:

مطالعات ۹۰ کیلومتر از رودخانه های شهرستان های برخوار، شاهین شهر و میمه انجام شد

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت: با هدف ساماندهی و لایروبی رودخانه ها و مسیل های شهرستان های برخوار، شاهین شهر و میمه، مطالعات 90 کیلومتر از رودخانه های این شهرستانها انجام شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای اصفهان، مهندس حسن ساسانی افزود: مطالعات ۶۰ کیلومتر از مسیل های دارای الویت در دست انجام و مطالعات مرحله دوم ۲۱ کیلومتر از این مسیل ها نیز انجام شده است.

وی با بیان این که ساماندهی و لایروبی رودخانه های شهرستان های برخوار، شاهین شهر و میمه و مسیل های عبور سیلاب از آنها در دستور کار شرکت آب منطقه ای اصفهان است و پیشرفت های خوبی در این زمینه حاصل شده است، خاطر نشان کرد: تا کنون ۹ کیلومتر از مسیل های منطقه لایروبی شده است.

ساسانی تصریح کرد: رودخانه های شهرستان های برخوار، شاهین شهر و میمه با تعیین الویت در حال ساماندهی و لایروبی هستند و حد حریم و بستر مسیل ها برای آزادسازی توسط ارگان های ذیربط تا پایان خردادماه ۱۴۰۲ ابلاغ خواهند شد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اصفهان با اشاره به اهمیت ساماندهی و لایروبی رودخانه ها و مسیل ها و تاثیر آن بر کنترل سیلاب های احتمالی و کاهش خسارات مالی و جانی گفت: متاسفانه برخی از افراد از روی بی اطلاعی و برخی نیز با هدف تصرف اراضی ملی که شامل حریم یا بستر رودخانه ها می شود؛ اقدام به تصرف این اراضی با هدف کشاورزی یا ساخت و ساز می کنند که همین موضوع باعث تغییر در مسیر رودخانه ها می شود و در زمان سیلابی شدن رودخانه ها باعث بروز خسارت های جدی می شود.

وی تاکید کرد: شرکت آب منطقه ای اصفهان در راستای اجرای وظایف قانونی خود طرح جامع مدیریت کنترل سیلاب شهرستان شاهین شهر، میمه  و برخوار را در فاز مطالعاتی و اجرایی تا پایان خرداد ماه ۱۴۰۲ تکمیل می کند.

ساسانی خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۳۴ نقطه حادثه خیز در شهرستان شاهین شهر، میمه و برخوار شناسایی شده است که هر کدام بنا بر اولویت های تعیین شده و اعتبارات لازم طی هشت ماه تعیین تکلیف می شوند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اصفهان ادامه داد: ساماندهی و لایروبی این رودخانه ها با هدف تأمین امنیت منازل، تاسیسات و معابر شهری و روستایی، ایمن سازی مراکز جمعیتی حاشیه رودخانه ها، کنترل و مهار سیلابها انجام می شود.

صبح امروز دهم دی ماه در راستای اجرای تصمیمات اتخاذ شده در سفر رئیس محترم سازمان مدیریت بحران کشور، جلسه هماهنگی به منظور پیشگیری از سیل، ساماندهی رودخانه ها و مسیرها، بازگشایی و آزادسازی تصرفات و اصلاح پل ها و ابنیه خطرپذیر در شهرستان های برخوار، شاهین شهر و میمه با حضور حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شهرستان های برخوار، شاهین شهر و میمه، مهندس منصور شیشه فروش، مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان، فرمانداران و مدیران شهری این شهرستانها و دستگاه های اجرایی مرتبط، در محل شرکت آب منطقه ای اصفهان، برگزار شد.