مصرف برق ۸۰۰ مشترک اداری خراسان جنوبی از راه دور کنترل می‌شود

به گزارش دفتر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی، مصرف برق ۸۰۰ مشترک اداری خراسان جنوبی از راه دور کنترل می‌شود.

به گزارش برقآب، امور دیسپاچینگ و فوریت های برق ستاد شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با بازدید مهدی دادگر، در خصوص مصرف برق اداری در استان خراسان جنوبی مورد بررسی قرار گرفت. طبق گزارش دفتر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی، با تغییر ساعت کار ادارات به بازه ۶ تا ۱۳ در تابستان، روزانه حدود ۹ تا ۹.۵ مگاوات صرفه جویی در مصرف برق استان رخ داده است. این صرفه جویی، کاهش ۲۰ درصدی اوج بار مصرف برق را در خراسان جنوبی به دنبال داشته است. در برخی روزها، مصرف برق به ۱۳ مگاوات هم رسیده است. برای کنترل مصرف برق در ادارات، تجهیزات راه دور به ۸۷۲ مشترک اداری نصب شده است.

تعداد گروه‌های بازرسی شرکت برق استان خراسان جنوبی از اواسط خرداد تاکنون بیش از ۴۰ گروه بوده است و آن‌ها ۴ هزار و ۳۰۰ مورد بازدید از ادارات داشته اند و با مشترکان پرمصرف نیز برخورد کرده اند. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی، در خصوص همکاری مردم استان در طرح صرفه جویی مصرف برق ابراز خرسانی کرده و افزوده است که مردم استان در این طرح، با میانگین کشوری که ۸۵ درصد است، همکاری خوبی داشته اند و بهتر از میانگین کشوری عمل کرده اند.

در نهایت، تغییر ساعت کار ادارات در تابستان امسال باعث کاهش ۲۰ درصدی اوج بار مصرف برق در خراسان جنوبی شده است. این تغییر ساعت کار ادارات در تابستان به صرفه بوده و به طور مستقیم در کاهش مصرف برق تأثیرگذار بوده است.