مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان :

مشارکت بانکها در مدیریت مصرف برای گذر از پیک بار تابستان یک ضرورت است

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان در دومین جلسه کمیسیون هماهنگی بانکهای استان در سال 1401، ضمن تشریح برنامه های پیک بار تابستان، نحوه همکاری بانکها در زمینه مدیریت مصرف را تبیین کرد.

سید محمد حسینی نژاد با بیان این که برق را به عنوان یک خدمت می بینیم تا یک صنعت، اظهار کرد: این موضوع در دنیا به عنوان یک صنعت مطرح است و با این دیدگاه، مسائل اقتصادی آن پررنگ می شود.

وی با عنوان این که مشارکت بانکها در کاهش مصرف برق و همکاری در برنامه های پیک سائی یک ضرورت است گفت: با توجه به درپیش بودن روزها و ماه های گرم سال، موضوع استفاده بهینه از دستگاه های سرمایشی و تنظیم درجه ترموستات کولرهای گازی بر روی ۲۶ درجه سانتی گراد و خاموش نمودن سیستم های تبریدی پس از ساعات کار اداری، بسیار اثرگذار است.

وی افزود: براساس مصوبه هیئت وزیران، کلیه دستگاه های اجرایی، بانکها، نیروهای مسلح و نهادهای عمومی غیردولتی، موظفند نسبت به کاهش مصرف برق در ساعات اداری به میزان حداقل ۳۰ درصد نسبت به مصرف دوره مشابه سال گذشته و در ساعات غیراداری، به میزان ۶۰ درصد مصرف جاری با اولویت خاموش کردن روشنایی غیرضروری و سامانه های سرمایشی اقدام نمایند.

حسینی نژاد با اشاره به این که قریب پنج درصد انرژی مصرفی استان در بخش خدمات عمومی صرف می شود تصریح کرد: عمومیت شعب بانکها در سطح استان و مراجعات متعدد مردمی، موضوع رعایت نکات مرتبط با مصرف بهینه برق را مضاعف می نماید.

وی خاطرنشان کرد: خاموش کردن وسایل برقی غیرضرور بخصوص روشنایی و استفاده از نور طبیعی روز، خاموش نمودن تابلوی سردرب بانکها و ریسه های تزئینی، استفاده از ظرفیت دیزل ژنراتور در ساعات پیک بار روز و بهره مندی از ظرفیت نیروگاه های خورشیدی به صورت تولید پراکنده برای تامین آب گرم مصرفی و سقف پارکینگ خودروها را از جمله انتظارات این شرکت از بانکها برشمرد.