به‌مناسبت روز زن؛

مراسم تجلیل از بانوان در برق تبریز برگزار شد

مراسم گرامی‌داشت روز زن به‌مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) در شرکت توزیع نیروی برق تبریز برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق تبریز، عباس حسامی؛ مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز در این مراسم ضمن ارج نهادن به مقام والای زن، از زحمات تمام بانوان همکار که در جایگاه های مختلف ارائه خدمت می دهند، قدردانی کرد.

وی با اشاره به حدیث اما صادق (ع) « أکثَرُ الخَیرِ فِی النِّساءِ» افزود: بیشتر خوبی ها نزد زنان است و این واقعیت را باید همه بپذیریم.

حسامی با بیان اینکه دخت گرامی نبی اکرم (ص) به‌عنوان سمبل بانوان معرفی شده است، افزود: جا دارد تمام بانوان ما در رابطه با زندگی این حضرت تحقیق کنند و از آن درس بگیرند.

وی اضافه کرد: متاسفانه گاهی اوقات دیده می شود، که ما به دلیل شعار زدگی نمی توانیم به واقعیت امور دست یابیم و به همین دلیل بدون اطلاع از تمام جوانب مسائل در مورد آنها قضاوت می کنیم.

حسامی بر ضرورت تعقل تاکید کرد و گفت: بیشتر ما فکر کردن را بلد نیستیم و باید نحوه صحیح تفکر را بیاموزیم و قبل از انجام هرگونه گفتار و عمل در مورد آن بیاندیشیم.

مدیر عامل برق تبریز با بیان اینکه انسان هایی موفق هستند که جرآت تغییر مسیر را دارند، ادامه داد: اصلاح فکر باید در همه امور جاری و ساری باشد. این صحیح نیست که ما تمام عمر، یک مسیر را گرفته و حرکت کنیم، چرا که قطعا مسیرهای متعددی وجود دارد.

وی در خاتمه با اشاره به اینکه به وجود برخی محدودیت ها و سختی ها در رابطه با بانوان شاغل شرکت واقف بوده و هست، گفت: تمام تلاش ما این است تا با رفع این موانع، تا حدودی دغدغه این قشر را کاهش دهیم، گرچه در برخی از مواقع به دلیل محدودیت های قانونی تاکنون نتوانسته ایم به خواسته های همکاران جامه عمل بپوشانیم.

نقش چشمگیر بانوان در ترویج فرهنگ مدیریت مصرف برق

مشاور مدیر عامل در امور زنان و خانواده و بانوان برق تبریز هم در این مراسم  بر اهمیت نقش بانوان به خصوص همکاران برق تبریز در اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی خانواده ها به منظور مصرف بهینه برق تاکید کرد.

سیما گیلانی از زن ایرانی به عنوان یک زن فعال و حاضر در متن جامعه یاد و بر ضرورت ایجاد تعادل بین خانواده و محیط کار تاکید کرد.

وی با اشاره به دغدغه برخی از بانوان همکار در خصوص هزینه بالای مهد کودک و هم‌چنین لزوم وجود مهد کودک در محل ادارات گفت: امیدواریم مدیریت در این زمینه تمهیداتی برای بانوان در نظر بگیرد.

گیلانی هم چنین خواستار برقراری تمهیداتی برای مادران دارای فرزند زیر ۱۲ سال از نظر ساعات کاری شد.

گیلانی در ادامه در تشریح وضعیت همکاران شاغل در این مجموعه گفت: تعداد همکاران زن در این مجموعه ۵۸ نفر است که از این میزان بیش از ۴۴ درصد دارای مدرک کارشناسی، ۴۴ درصد دارای مدرک کارشناسی ارشد و بیش از دو درصد دارای مدرک دکترا هستند. هم‌چنین ۳.۴۷ درصد از همکاران زن از مدیران پایه و ۰.۶۹ درصد در رده مدیران میانی قرار دارند.