معاون شرکت مدیریت منابع آب ایران:

مدیریت منابع و مصارف شاه‌بیت اقدامات وزارت نیرو در تأمین آب است

معاون امور مجامع، توسعه مدیریت و پشتیبانی شرکت مدیریت منابع آب ایران با بیان اینکه کشور وارد چهارمین سال خشکسالی شده است، گفت: نیازمند تشکیل دولت آب هستیم که اعضای آن یکایک مردم هستند و همه باید در مدیریت مصرف آب کمک کنند.

به گزارش برقاب، پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)، مهدی دانشگر معاون امور مجامع، توسعه مدیریت و پشتیابی شرکت مدیریت منابع آب ایران در مراسم معارفه «حمید احسانی» سرپرست جدید شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان اظهار داشت: در حال حاضر با توجه به تغییر اقلیم میزان نزولات جوی در سطح کشور کاهش یافته و وضعیت منابع آبی با چالش مواجه است.
وی با بیان اینکه کشور ایران در نیمه خشک جهان واقع شده است، افزود: این شرایط و خشکسالی‌های متناوب نیز سبب شده که امروز شرایط منابعی آبی در کشور پیچیده باشد و مدیریت این منابع نیازمند حمایت و همراهی همه است.
معاون امور مجامع، توسعه مدیریت و پشتیبانی شرکت مدیریت منابع آب ایران، خشکسالی‌های اخیر را بی‌سابقه خواند و اضافه کرد: موضوع آب یک موضوع فرا وزارتخانه‌ای و فراقوه‌ای است و همه دستگاه‌ها برای مدیریت آب باید همکاری و همراهی لازم را داشته باشند.
دانشگر با بیان اینکه باید دولت آب تشکیل شود، گفت: اعضای این دولت یکایک مردم هستند و همه باید در مدیریت مصرف آب کمک کنند.
وی با اشاره به میزان بارندگی در استان سمنان اظهار داشت: سمنان سالانه ۱۲۰ میلیمتر بارش دارد و جزو کم بارش‌ترین استان‌های کشور بوده، شرایط ویژه‌ای دارد و در سه سال گذشته رکود خشک‌ترین استان‌ها را به ثبت رسانده است.
معاون مجامع، توسعه مدیریت و پشتیبانی شرکت مدیریت منابع آب ایران با بیان اینکه در استان سمنان اقدامات مطلوبی در زمینه حفاظت از منابع آبی انجام شده است، تصریح کرد: در این استان هیچ چاه غیرمجاز فعالی وجود ندارد.
دانشگر خاطرنشان کرد: در وزارت نیرو تمامی اقدامات انجام شده به لحاظ علمی و تکنولوژی منطبق با آخرین تکنولوژی‌ها است و از به روزترین روش‌ها استفاده می‌شود.
وی اضافه کرد: در زمینه مدیریت منابع آبی هر اقدامی مانند استفاده از آب‌های ژرف، مدیریت توأمان آب و برق، انتقال آب از دریا، رصد آب‌های جاری و زیرزمینی، استفاده از آب‌های نامتعارف دریا و دیگر اقدامات انجام شده است.
دانشگر گفت: شاه‌بیت تمامی این اقدامات مدیریت منابع و مصرف است و اگر تمامی اقدامات سازه‌ای و غیرسازه‌ای انجام شود، اما مدیریت مصرف وجود نداشته باشد وضعیت رو به بهبود نخواهد بود.
معاون امور مجامع، توسعه مدیریت و پشتیبانی شرکت مدیریت منابع آب ایران تصریح کرد: باید مدیریت بهینه مصرف منابع آب به جد در دستور کار قرار گیرد و اگر به این مهم توجه نشود با مشکلات جدی‌تر در زمینه آب مواجه خواهیم بود.
دانشگر در بخش پایانی سخنان خود ضمن قدردانی از «محسن عسکری» رئیس پیشین هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان گفت: اقدامات انجام شده در این شرکت در بخش‌های مختلف قابل ملاحظه بوده و شرکت آب منطقه‌ای سمنان شرکت چالاک و بسیار منظمی است و این فعالیت و اقدامات کار مدیرعامل جدید را سخت‌تر می‌کند و باید این شکوفایی ادامه یابد.
این گزارش حاکی است محسن عسکری که به مدت ۲ سال ریاست هیئت مدیره و مدیرعاملی شرکت آب منطقه‌ای سمنان را به عهده داشت به افتخار بازنشستگی نائل آمد.
​«حمید احسانی» نیز که با حکم محمد جوانبخت به عنوان سرپرست شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان منصوب شده است، دانش آموخته مهندسی عمران و دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت استراتژیک و دارای ۲۵ سال سابقه است. احسانی ریاست اداره بهره‌برداری از شبکه آبیاری شهرستان جیرفت، مدیر دفتر بهره‌برداری از تأسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای سمنان، معاون بنیاد نخبگان استان سمنان، مدیر دفتر حراست شرکت آب منطقه‌ای سمنان، معاونت برنامه‌ریزی و عضو هیئت مدیره و معاونت حفاظت و بهره‌برداری را در کارنامه کاری خود دارد.