در جلسه مشترک با دانشگاه زنجان و دستگاههای اجرایی مرتبط مطرح شد:

مدیریت مصرف منابع آبی با استفاده از کنتورهای هوشمند فهام

در راستای حفظ و صیانت از منابع آبی استان در جلسه مشترک بین دانشگاه و دستگاههای اجرایی مرتبط،استفاده از کنتورهای هوشمند فهام مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای زنجان، در جلسه ای با حضور مدیرعامل شرکت آب منطقه ای ،مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق، نمایندگان دانشگاه زنجان ، سازمان مدیریت و برنامه ریزی ، مرکز تحقیقات و کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی استان با محوریت مدیریت منابع آبی استان در محل سالن شهید شهریاری شرکت آب منطقه ای زنجان برگزار شد.

در آغاز “اسماعیل افشاری”مدیر عامل شرکت آب منطقه ای زنجان ضمن عرض خیر مقدم به مدعوین جلسه به تشریح وضعیت منابع آبی استان با توجه به کاهش منابع آب زیرزمینی و از طرفی مصارف بالای آب از چاههای کشاورزی پرداخت .

وی استفاده از کنتورهای هوشمند فهام و پایش مصارف آبی از طریق بررسی میزان برق مصرفی را در مدیریت منابع آبی بسیار اثربخش عنوان نمود.

در ادامه “عبدالمجید نوری “رئیس گروه حفاظت و بهره برداری ازآبهای زیرزمینی به ارائه سامانه طرح پایش آبهای زیرزمینی پرداخت و وضعیت کنتورهای برق چاههای کشاورزی،روند اجرای پروسه پایش و چالشهای موجود در اجرای طرح را تشریح نمود.

سپس “هادی عمارلو”کارشناس حفاظت و بهره برداری از رودخانه ها، گزارشات مدون خود را در خصوص دریافت آنلاین اطلاعات برق مصرفی مشترکین،پایش و دریافت اطلاعات از طریق سامانه،ورود اطلاعات تجمیعی و تحلیل داده ها توسط الگوریتم هوش مصنوعی، و محاسبه آب مصرفی ارائه داد.

شایان ذکر است پس از گفتگو و تبادل نظر اعضای حاضر در جلسه در خصوص پارامترهای موجود از قبیل  دبی،توان مصرفی،عمق سطح ایستابی،دیماند و ….،تصمیمات مقتضی در راستای اجرای بهینه طرح اتخاذ گردید.