مدیریت مشارکتی آب منطقه‌ای استان اصفهان و آذربایجان غربی

اولین نشست مدیریت مشارکتی آب منطقه‌ای استان اصفهان و آذربایجان غربی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برقاب؛ به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان اولین نشست مدیریت مشارکتی آب منطقه‌ای استان اصفهان و آذربایجان غربی برگزار شد.

 نشست مشترک مدیران و کارشناسان گروه مدیریت مشارکتی آب منطقه‌ای استان اصفهان و آذربایجان غربی سیزدهم آذرماه انجام شد.

 در این نشست مهندس محمود چیتیان ضمن خیرمقدم و خوشامدگویی به همکاران آب منطقه‌ای آذربایجان غربی گزارشی از وضعیت منابع آب استان اصفهان ارائه کرد.

 در ادامه این نشست مهندس پاک نیا دبیر تسهیلگری و واگذاری طرح‌های توسعه منابع آب شرکت مدیریت منابع آب با اشاره به پیشرو بودن استان اصفهان در موضوع مشارکت در توزیع آب و تاریخ غنی این استان از دوران شیخ بهایی اظهار امیدواری کرد: باتوجه‌به اقداماتی که در این زمینه در استان‌های کرمانشاه، ایلام، آذربایجان غربی و شرقی انجام پذیرفته امیدواریم بتوانیم با اشتراک‌گذاری اقدامات و اطلاعات به هم‌افزایی در این زمینه برسیم.

 وی افزود: باتوجه‌به اقدامات انجام شده در دو استان اصفهان و آذربایجان غربی لازم است نسبت به تبادل تفاهم‌نامه همکاری اقدام شود تا در صورت امکان و بومی‌سازی الگویی برای تمام استان‌ها شود.

 معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی نیز با بیان اینکه استان آذربایجان غربی دومین استان پر آب کشور بعد از خوزستان با حدود ۸.۵ میلیارد مترمکعب در خصوص توزیع و مشارکت آب تجربه‌های متعددی دارا است، گفت: شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی تجربه‌ای موفق از مدیریت مشارکتی در این استان و توزیع آب سد مهاباد داشته است.

 چیتیان نیز اعلام نمود که شرکت آب منطقه‌ای اصفهان نیز در حال آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم برای واگذاری بخش زیادی از فعالیت‌های بهره‌برداری و حفاظت از منابع آب سطحی و زیرزمینی به ذی‌نفعان است و آمادگی دارد تا علاوه بر به‌اشتراک‌گذاری تجربیات استان اصفهان، از تجربیات استان آذربایجان شرقی و دیگر استان‌ها نیز در این زمینه استفاده نماید.

 در ادامه حاضرین در جلسه به بحث و تبادل نظر پیرامون اقدامات در دو استان پرداختند.