مجهز شدن ۹۹درصد چاههای کشاورزی یزد به کنتور هوشمند

رییس اداره منابع آب شهرستان های یزد و اشکذر از مجهز شدن 99 درصد چاههای کشاورزی یزد به کنتور هوشمند خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد”مجید زارع بیدکی” با بیان اینکه مهمترین طرحی که در حال حاضردر حوزه حفاظت از منابع آب دراین اداره در حال اجرا می باشد طرح تحویل حجمی آب و نصب کنتورهوشمند است با قدردانی از بهره بردارانی که در این امر همراه بوده اند گفت: کنتورهای هوشمند، میزان برداشت آب از هر چاه را مطابق پروانه بهره‌برداری و برابر میزان حجم برداشت سالیانه درج شده در پروانه، تنظیم و از برداشت اضافی آب از چاه‌ها جلوگیری می‌کنند.

وی با بیان اینکه در شهرستان یزد ۵۱۶ حلقه چاه (کشاورزی،صنعت و خدمات و شرب و یهداشت) فعال است گفت: از ۱۴۳ حلقه چاه مجاز فعال کشاورزی ۱۴۱ حلقه معادل ۹۹درصد به کنتور هوشمند مجهز شده است.

زارع بیدکی ادامه داد:از ۲۵۵حلقه چاه بخش صنعت و خدمات و دولتی نیز۲۰۱ حلقه معادل ۷۹درصد مجهز به کنتور شده اند و برای مجهز شدن چاههای باقی مانده مخصوصا چاههای دولتی، نیاز به همکاری دیگر دستگاه ها می باشد.

این مسئول همچنین برداشت سالیانه آب از این تعداد چاه را ۱۳۷ میلیون متر مکعب برشمرد و گفت: ۹۳میلیون متر مکعب در بخش کشاورزی، ۲۰میلیون مترمکعب در بخش صنعت و خدمات و ۲۴میلیون متر مکعب در بخش شرب و بهداشت سالیانه برداشت می شود.

وی با بیان اینکه هیچ چشمه دائمی در این شهرستان فعال نیست گفت:از ۱۰ رشته قنات فعال نیز سالیانه ۶میلیون متر مکعب تخلیه صورت می گیرد که کلا برای کشاورزی استفاده می شود.