قطع برق ۸ اداره پرمصرف در استان مرکزی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی از قطع برق ۸ اداره پرمصرف در استان خبر داد.

مهندس محمود محمودی افزود: مدیریت مصرف برق تا پایان شهریور ادامه دارد و تامین برق کشور بسیار حساس است لذا مدیریت مصرف برق و همیاری همگانی ضروری است ،در این راستا مانور رصد مصرف برق ادارات برگزار شده است و برق اداراتی که بیش از الگوی مشخص شده مصرف داشته باشند ،قطع خواهد شد.

وی بیان کرد: پایداری شبکه برق اولویت صنعت برق بوده و از تمام ظرفیت‌ها جهت مدیریت و پایداری شبکه برق در ایام پیک بار استفاده می شود.
محمودی بابیان اینکه تغییر ساعت کاری ادارات باعث صرفه جویی حداقل ۱۷ مگاوات در مصرف برق استان با مشارکت کلیه ادارات در طرح کاهش پیک می شود،افزود:کلیه دستگاه های اجرایی و ادارات استان باید مصرف برق خود را به میزان ۳۰ درصد در ساعات اداری و ۶۰ درصد در ساعات غیر اداری به نسبت دوره مشابه سال گذشته کاهش دهند در غیر این صورت با قطع برق مواجه خواهند شد.

محمودی تصریح کرد:سامانه های سرمایشی تمامی اداراتی که با تلاش کارشناسان این شرکت، مجهز به کنتور فهام شده اند نیز در صورت افزایش بار شبکه، از راه دور پس از اخطار ،قطع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: وجود مولدهای اضطراری تامین برق در مراکز حساس وحیاتی آسیب پذیری ها را کاهش می دهد و ضرورتی جدی است.

محمودی افزود:با هماهنگی انجام شده با شرکت پخش فرآورده های نفتی تامین سوخت مولدهای اضطراری محدودیتی ندارد، همه دستگاه ها به ویژه مراکز حساس و حیاتی خود را مجهز به مولدهای اضطراری دارای کنتور هوشمند کرده اند تا در زمان بروز قطع برق،آسیب کمتری ببیند و وقفه ای در ارایه خدمت نداشته باشند.