فاضلاب بافت تاریخی بوشهر به ایستگاه پایانی رسید

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: طرح احداث شبکه فاضلاب بافت تاریخی شهر بوشهر اکنون ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با انتخاب پیمانکار بزودی فاز نهایی آن عملیاتی می‏‎شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)،ابوالحسن عالی در تشریح این خبر اظهار داشت: اعتبار کل فاضلاب بافت تاریخی شهر بوشهر بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است که فاز نهایی آن نیز با ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار اجرا می‌شود.
وی بیان کرد: با اجرای فاز نهایی فاضلاب بافت تاریخی شهر بوشهر، شبکه فاضلاب جنوب محله کوتی و خیابان معلم در نیمه دوم امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
عالی ادامه داد: در بافت قدیم شهر بوشهر شامل محله‌های کوتی، دهدشتی، شنبدی، بهبانی و بازار قدیم تاکنون ۳۵ کیلومتر شبکه، خط انتقال و ۲ باب ایستگاه پمپاژ نصب شده است.
وی افزود: با اتمام این پروژه طرح فاضلاب منطقه یک به اتمام می رسد و برای سال‌های آینده نیز نوسازی شبکه فاضلاب کوی فضیلت به واسطه قدیمی بودن شبکه در دستور کار قرار می‌گیرد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر عنوان کرد: پروژه فاضلاب در قالب ۲ فاز در محلات جنوبی شهر بوشهر در دستور کار است که پیمانکار فاز نخست انتخاب شده و مناقصه انتخاب پیمانکار فاز ۲ نیز بزودی برگزار می‌شود.
وی افزود: اجرای فاضلاب محلات جنوبی به واسطه آثار مخرب وارده به این محلات از مطالبه دیرینه شهروندان بوده است که با استفاده از سرمایه گذاران توانمند بخش خصوصی این طرح اکنون در دست اجرا است.