در شرکت آب و فاضلاب شیراز صورت گرفت

عوامل زیان‌آور شغلی، زیست‌محیطی و محیط کار اندازه گیری و ارزشیابی شد

اندازه‌گیری و ارزشیابی عوامل زیان‌آور شغلی، زیست‌محیطی و محیط کار در شرکت آب و فاضلاب شیراز صورت گرفت.

اندازه‌گیری و ارزشیابی عوامل زیان‌آور شغلی، زیست‌محیطی و محیط کار در شرکت آب و فاضلاب شیراز صورت گرفت.

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی و آموزش همگانی آبفا شیراز، حفاظت از سلامتی نیروی انسانی و بهسازی محیط کار دارای اهمیت زیادی بوده است که با پیگیری واحد HSE و همکاری یکی از مراکز معتبر، شناسایی و ارزیابی عوامل زیان آور محیط کار در راستای جلوگیری از بروز حوادث، کاهش بیماری‌های شغلی، پیشگیری از آلودگی محیط‌ زیست، کاهش هزینه‌های ناشی از مخاطرات، افزایش رضایت، رفاه و انگیزه کارکنان، کاهش خطای انسانی و درنهایت حفظ سلامت و بهداشت شغلی کارکنان در آبفا شیراز انجام گرفت.

این ارزیابی بر اساس الزامات قانونی و تأکید وزارت نیرو به مدت یک هفته در تصفیه‌خانه‌های فاضلاب، کارگاه‌های فنی و اجرایی، واحد آزمایشگاه و مرکز تله‌متری انجام شد.

نتیجه این اقدام صرفاً موجب سلامتی کارگر یا کارمند نیست، بلکه ساعات غیبت و محرومیت از کار را کاهش داده و زیان‌های اقتصادی ناشی از آن را کاهش می‌دهد.

 گفتنی است واحد HSE موظف است عوامل مخاطره‌آمیز محیط کار و آلاینده‌های زیست‌محیطی را به‌طور سالیانه بر اساس الزامات موجود در گواهینامه‌های مدیریتی OHSAS18001 و ISO14001 جهت تأمین سلامت کارکنان و پیشگیری از آلودگی‌های زیست‌محیطی اندازه‌گیری و نتایج حاصل را ارزیابی و برای رفع ایرادات موجود اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه را اتخاذ کرده و همچنین آموزش‌های لازم را به کارکنان ارائه دهد.