طرح بهارستان در ۲۶۴ روستای کردستان اجرایی می شود

معاون برنامه‌ریزی و مهندسی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان از اجرای طرح بهارستان در ۲۶۴ روستای استان با اعتباری بالغ بر ۸۶ میلیارد تومان تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، فاتح عبدی معاون برنامه‌ریزی و مهندسی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان به تامین زیرساخت های ضروری در مناطق روستایی اشاره کرد و گفت: با توجه به نقش محوری روستاها در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، بدون شک یکی از راه های توسعه در هر کشوری، پیشرفت و آبادانی روستاها است.

وی افزود: تلاش‌های گسترده دولت ها در ۴۰سال اخیر به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی برای احیا روستاها، این مناطق را در مدار توسعه قرار داده و استان کردستان نیز از این مهم مستثنی نبوده و با ایجاد تحول در روستاها تا حدودی امکانات رفاهی برای روستاییان درنظر گرفته شده و کمتر شاهد مهاجرت روستاییان به شهرهای بوده ایم.

عبدی با اشاره به اینکه یکی از زیرساخت های مهم در مناطق روستایی تأمین برق مطمئن و پایدار برای روستانشینان حتی در دورترین مناطق مرزی استان است، افزود: قدمت شبکه توزیع برق در بسیاری از مناطق به بیش از ۳۰ سال می رسد به همین دلیل اصلاح و بهسازی شبکه با اولویت مناطق کوهستانی و برف گیر از مهمترین فعالیت های این شرکت به شمار می آید.

وی افزود: در همین راستا از ابتدای سال ۱۴۰۰ شرکت توزیع برق کردستان طی یک برنامه ریزی ۵ ساله و در قالب “طرح بهارستان” مکلف است شبکه برق روستاها را اصلاح و به طور کامل بهسازی نماید.

معاون برنامه‌ریزی و مهندسی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان اظهار داشت:سال گذشته از مجموع ۴۲۰ روستای مورد هدف برای اجرای طرح بهارستان، این طرح در ۳۵۳ روستا عملیاتی گردید.

وی با تاکید بر اینکه اجرای طرح بهارستان امسال نیز با اولویت روستاهای مشکل دار در سطح استان اجرا می شود، گفت: بر اساس برنامه ریزی مدون مقرر است امسال نیز شبکه برق ۲۶۴ روستای دیگر با اعتباری بالغ بر ۸۶ میلیارد تومان اصلاح و به طور کامل بهسازی شود.

عبدی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر اجرای طرح بهارستان از پیشرفت ۲۰ درصدی برخوردار است، گفت: تا پایان سال جاری با اصلاح وبهسازی این تعداد روستای معین، در مجموع تجهیزات شبکه توزیع برق ۶۱۷ روستای استان اصلاح و بهسازی خواهد شد.

وی اظهار داشت: جابجایی و مقاوم‌سازی پایه‌های برق در معابر روستایی، تأمین ولتاژ مطمئن مشترکین روستایی، اصلاح روشنایی معابر عمومی روستاها، اصلاح فرسودگی شبکه برق روستاهای مشمول طرح و توسعه شبکه و تأمین برق متقاضیان جدید انشعاب از مهمترین اهداف اجرای طرح بهارستان است.

عبدی در پایان گفت: امید است تا پایان سال ۱۴۰۵  با تداوم اجرای طرح بهارستان در کل روستاهای استان کردستان، شبکه توزیع برق آنها اصلاح و به طور کامل بهسازی و بازمهندسی شود.