معاون انتقال و تجارت خارجی شرکت توانیر در بازدید از طرحهای مهم برق خراسان: 

شرکت برق منطقه‌ای خراسان پرچمدار کارهای نوین است

مهندس اله داد معاون انتقال و تجارت خارجی شرکت توانیر در جریان بازدید از پروژه های شرکت برق منطقه ای خراسان ضمن تجلیل از نحوه اجرای آنها ، خواستار انتقال دانش و تجربه این شرکت به سایر کلان شهر ها شد.

وی در جریان بازدید از پروژه تونل انتقال انرژی سجاد و جانباز در مشهد گفت : اجرای این پروژه در مقایسه با سایر تونل‌های انرژی‌ در سطح کشور ، تفاوت بسیاری در کیفیت اجرا و طول مسیر و ظرافت و نکات فنی و ایمنی دارد.

وی گفت: بحث کابل های تونل‌ها در خیلی از شهرها به صورت سنتی است لذا خطر برخورد کاربران به دلیل محدودیت ابعاد کانال و مسیر باریک آنها وجود دارد.وی تصریح کرد: در تونل انرژی سجاد و جانباز فضای کافی و برای تردد کاربران و بهره‌برداران به خوبی ایجاد شده و بسیار کاربردی است ضمن اینکه از سیستم ارتباطی و اعلام حریق نیز برخوردار است.

معاون انتقال و تجارت خارجی شرکت توانیر در ادامه افزود: در این پروژه توجه به چاه های جذبی و سطحی نیز دیده شده و از آقای مهندس محمودی مدیر عامل برق منطقه ای خراسان درخواست دارم نسبت به برگزاری تور آموزشی جهت یادگیری سایر شرکت‌های برق منطقه‌ای به ویژه تهران توجه کنند. وی با اشاره به تفاوت این تونل با سایر تونل های کشور گفت: اکثر تونل های کشور با کانال های سنتی مشکلاتی دارند که به دلیل انتشار گازهای سمی موجب بروز مشکلاتی می شود لذا اشتراک گذاری این دانش فنی خوبی که در مشهد توسط برق منطقه‌ای ایجاد شده ضروری است. وی گفت: اینجا دسترسی به کابل بسیار راحت و ساده است لذا انتقال دانش آن باید در دستور کار قرار گیرد. مهندس اله داد همچنین در جریان بازدید از پست ۴۰۰ کیلوولت امام رضا علیه السلام در مشهد که در دست احداث است گفت: این پروژه، حداقل فضای اشغال در ناحیه‌ای متراکم از شهر مشهد را به خود اختصاص داده است.

وی گفت : مشهد نیازمند تامین برق پایدار می باشد لذا با توسعه شبکه‌های انتقال فوق توزیع و با تلاش آقای مهندس محمودی این پروژه بخش عمده ای از بار مشهد را تامین خواهد کرد. وی با اشاره به توسعه ساخت و سازها در شهر مشهد و نیاز ضروری به تامین برق پایدار گفت: این پروژه با حداقل مزاحمت برای شهر و شهروندان و خدمات شهری در نظر گرفته شده است و در حالی که ما در تهران با مشکلات عدیده ای مواجه هستیم این پروژه الگوی بسیار خوبی است و باید از تجارب آن نیز استفاده کرد. امیدواریم با تامین به موقع مالی در سال ۱۴۰۲ به بهره برداری برسد. وی در ارتباط با پایداری انرژی در شهر مشهد نیز گفت: شهر مشهد با توسعه و افزایش بار ، نیازمند احداث پست ۴۰۰ کیلوولت بود و این یک پایداری خوب و با ارزش در شهر مشهد محسوب خواهد شد. با جانمایی و کابل کشی خوب و خطوط تبادلی برای پست ۴۰۰ کیلوولت امام رضا علیه السلام یقینا پایداری قابل قبولی را در مشهد شاهد خواهیم بود.وی در مورد ویژگی‌های برق منطقه‌ای خراسان گفت: شرکت برق منطقه ای خراسان همواره پرچمدار کارهای نوین و نو می‌باشد و این پروژه ها در نوع خود اولین محسوب می‌شوند و برنامه‌‌ریزی جهت بازدید از آنها برای سایر شرکت‌های کلانشهرها ضروری است.