شبکه برق ۳۵۸ روستای کردستان بهسازی شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان گفت: سال گذشته شبکه توزیع برق ۳۵۸ روستای استان کردستان با اعتباری بالغ بر ۱۰۱۰ میلیارد ریال در قالب طرح بهارستان  به طور کامل اصلاح و بهسازی شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، هیوا لهونیان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان گفت: هدف بنیادین و اصلی این شرکت ارائه خدمات درخور و شایسته به شهروندان در راستای تأمین برق پایدار است و برای رسیدن به این مهم از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی سال ۱۴۰۱ را «سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» نام‌گذاری فرمودند، افزود: بر همین اساس ضروری است تا دیدگاه علمی و فناورانه ای به تولید در همه عرصه‌ها داشته باشیم که در همین راستا یکی از مؤلفه‌های افزایش بهره‌وری، تولید و اشتغال‌زایی، تأمین زیرساخت‌ها ازجمله انرژی برق است.

وی افزود: بدین منظور و طی دو سال اخیر طرح‌های بزرگی در سطح این شرکت ازجمله  طرح‌های توسعه و اصلاح شبکه در بخش روستایی به اجرا درآمده که  ازجمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به اجرای طرح جهادی بهارستان در روستاهای استان اشاره کرد که کردستان در این زمینه جزو استان‌های پیشرو در بین شرکت‌های توزیع برق سراسر کشور است.

لهونیان با تأکید بر اینکه این طرح سال گذشته در ۳۵۸ روستای استان به‌طور کامل اجرایی شد، افزود: این طرح در۵۵ روستای شهرستان سنندج، ۴۲ روستای سقز، ۴۰ روستای دهگلان، ۳۹ روستای سروآباد، ۳۶ روستای قروه، ۳۳ روستای بیجار، ۳۳ روستای کامیاران، ۳۱ روستای دیواندره، ۲۷ روستای بانه و ۲۲ روستای مریوان اجرا و به بهره‌برداری رسید.

وی هدف از اجرای این طرح را جابجایی و مقاوم‌سازی پایه‌های برق در معابر روستایی، تأمین ولتاژ مطمئن مشترکین روستایی، اصلاح روشنایی معابر عمومی روستاها، اصلاح فرسودگی شبکه برق روستاهای مشمول طرح و توسعه شبکه و تأمین برق متقاضیان جدید انشعاب برق عنوان کرد.

لهونیان با تأکید بر اینکه اجرای این طرح جهت توسعه و افزایش پایداری شبکه در سایر روستاهای استان در سال‌های آتی نیز همچنان تداوم خواهد داشت، افزود: برنامه پیشنهادی شرکت توزیع نیروی برق به توانیر برای سال جاری ۳۱۷ روستا است که باید درنهایت تعداد روستای ابلاغی از سوی توانیر در دستور کار این شرکت قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در پایان اظهار داشت: تمام ۱۷۰۶ روستای بالای ۵ خانوار در استان کردستان از نعمت انرژی برق بهره‌مند هستند و تمام تلاش ما توسعه و پایداری شبکه برق جهت رونق کسب‌وکار و تولید بیشتر در روستاهاست.