شبکه آبرسانی صباشهر به تصفیه‌خانه ششم آب تهران متصل شد

شبکه توزیع آب شرب شهر صباشهر شهرستان شهریار به تصفیه‌خانه ششم آب تهران و منابع آب سطحی متصل شد.
به گزارش برقآب، مدیر امور آبفای صباشهر اعلام کرد که با اجرای ۴۵۰۰ متر خط لوله انتقال آب‌رسانی از تصفیه‌خانه ششم تهران و ساخت ایستگاه پمپاژ بین راهی، توانستند خطوط آب‌رسانی صباشهر را به آبهای سطحی متصل کنند. این اقدام باعث تامین آب شرب مورد نیاز این شهر شده است.

با اجرای این پروژه شبکه آبرسانی صباشهر به انتقال حدود ۵۰ لیتر در ثانیه آب از تصفیه‌خانه ششم شهر تهران به صباشهر می‌پردازد. این اقدام باعث برطرف شدن افت فشار و قطع آب پراکنده در این منطقه خواهد شد. این موضوع اهمیت بسیاری در برطرف کردن نیاز آبی مشترکان صباشهر دارد و بهبود قابل توجهی در تأمین آب شرب ایجاد می‌کند.

تراکم جمعیت، خشک‌سالی‌های متوالی و کاهش دبی چاه‌های موجود در این شهرستان، عواملی هستند که باعث کمبود آب در منطقه شده‌اند. نیاز آبی مشترکان بیشتر از ظرفیت تأمین آب موجود بوده است و این موضوع باعث افت و قطع آب در صباشهر شده است.

تامین آب شرب مورد نیاز جمعیت صباشهر امری بسیار حیاتی و اساسی است. کمبود آب و افت فشار در سیستم آبی باعث مشکلات جدی برای مردم منطقه می‌شود و در نتیجه، اهمیت این پروژه در تأمین آب و بهبود وضعیت زندگی مردم صباشهر واضح است.

تأمین آب شرب مورد نیاز و برطرف کردن نیاز آبی مشترکان، دلیل اصلی برای اجرای این پروژه بوده است. با احداث خط لوله انتقال آب و ساخت ایستگاه پمپاژ، این مشکلات بهبود یافته و مشکلات گذشته در تأمین آب رفع شده است. این پروژه اهمیت بسیاری در توسعه و پیشرفت صباشهر دارد.