شاخص آبرسانی روستاهای چابهار به ۴۰ درصد رسید.

شاخص آبرسانی روستاهای چابهار به عنوان یکی از اصلی ترین شاخص توسعه ای همزمان با طرح های اقتصادی طی یک سال گذشته ۴۰ درصد رشد داشته و به بیش از ۶۰ درصد رسیده است. به گزارش روابط عمومی آب و فاضلاب استان؛ چابهار به عنوان نقطه کانونی مکران و طرح های استراتژیک آن، ۱۳ درصد […]

شاخص آبرسانی روستاهای چابهار به عنوان یکی از اصلی ترین شاخص توسعه ای همزمان با طرح های اقتصادی طی یک سال گذشته ۴۰ درصد رشد داشته و به بیش از ۶۰ درصد رسیده است.
به گزارش روابط عمومی آب و فاضلاب استان؛ چابهار به عنوان نقطه کانونی مکران و طرح های استراتژیک آن، ۱۳ درصد مساحت سیستان و بلوچستان را تشکیل می دهد و کمتر از پنجاه درصد، حدود ۴۸ درصد جمعیتش در روستاها زندگی میکنند.
در سال‌های اخیر اجرای طرح‌های توسعه سواحل مکران در چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران آغاز شده است که اجرای این طرح‌ها شاخص‌های انسانی این منطقه را متحول خواهد کرد.
شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با درک این مهم بخش مهمی از ظرفیت خود را برای توسعه شاخص آبرسانی گذاشته و خوشبختانه طی یک سال گذشته این شاخص و میزان آبدار شدن روستاهای بی آب ۴۰ درصد رشد پیدا کرده است.
علیرضا قاسمی مدیرعامل آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان در این باره بیان کرد: شاخص بهره‌مندی از آب شرب روستاهای چابهار با رشد ۴۰ درصدی طی سال گذشته به ۶۳.۵ درصد رسیده است.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر درصد بهره‌مندی از آب آشامیدنی سالم معادل ۶۳.۵ درصد است افزود: با اقداماتی که در سال ۹۹ به منظور ارتقای شاخص انجام شد شاخص بهره‌مندی از آب شرب روستاهای چابهار با رشد ۴۰ درصدی جهش خوبی کرد با این حال در صدد بهبود وضعیت آب روستاهای شهرستان چابهار هستیم.
این مقام مسئول از ۴ طرح مهم آبرسانی شامل، طرح آبرسانی به شهر چابهار از سد زیردان، عملیات اجرای مجتمع آبرسانی تلنگ،پلان وپیرسهراب، اجرای خط انتقال به مجتمع کمبل سلیمان، اجرای تاسیسات آب آشامیدنی مجتمع طیس کوپان و یک طرح در حوزه فاضلاب شامل ایجاد تاسیسات فاضلاب شهر چابهار نام برد
مدیرعامل آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان از برنامه این شرکت برای روستاهای حاشیه شهر چابهار گفت: نقشه های اجرایی، به منظور اجرای شبکه توزیع برای روستاهای حاشیه شهر از جمله کمب و مرادآباد آماده است که در صورت اختصاص اعتبار مورد نیاز عملیات اجرایی شبکه توزیع آغاز خواهد شد.
وی در خاتمه از صدور مجوز افزایش ظرفیت تولید آب شیرین چابهار به میزان ۵۰۰۰ مترمکعب در شبانه روز به منظور آبرسانی به روستاهای حاشیه خط انتقال آب چابهار، کنارک خبر داد.