سمپاشی شبکه فاضلاب کاشان

رئیس قسمت بهره‌برداری و توسعه‌ی شبکه فاضلاب شهر کاشان از سم‌پاشی این شبکه برای جلوگیری از تکثیر حشرات خبر داد و گفت: سال گذشته ۱۸ هزار مورد سم‌پاشی انجام شده است.

به گزارش برقآب، رئیس قسمت بهره‌برداری و توسعه‌ی شبکه فاضلاب شهر کاشان از سمپاشی شبکه فاضلاب کاشان برای جلوگیری از تکثیر حشرات خبر داد و گفت: سال گذشته ۱۸ هزار مورد سم‌پاشی انجام شده است.

شبکه فاضلاب کاشان

شبکه فاضلاب کاشان یک شبکه فاضلاب بزرگ است که توسط شرکت آبفای کاشان بهره‌برداری و توسعه می‌شود. این شبکه به منظور تخلیه فاضلاب‌های تولید شده در شهر کاشان و جلوگیری از تجمع و تکثیر حشرات سم‌پاشی می‌شود. در سال گذشته، ۱۸ هزار مورد سم‌پاشی در این شبکه انجام شده است.

منهول‌ها و دریچه‌های فاضلاب در شبکه سم‌پاشی می‌شوند. در کاشان حدود ۸۵۰۰ منهول وجود دارد که به طور منظم سم‌پاشی می‌شوند. براساس دستورالعمل‌های ابلاغی، هر منهول در سال حداقل دو بار سم‌پاشی می‌شود و عملیات سم‌پاشی باید در زمان تخم‌گذاری حشرات صورت گیرد تا اثربخشی بهتری داشته باشد.

شهروندان می‌توانند با تماس با سامانه ۱۲۲ نیاز خود به سم‌پاشی را در منطقه‌های خاص اعلام کنند و منهول‌های آن منطقه به صورت اضطراری سم‌پاشی می‌شوند. در سال گذشته، ۱۸ هزاربار سم‌پاشی در منهول‌ها صورت گرفته است و نوع سم نیز در هر سم‌پاشی برای افزایش اثربخشی عوض می‌شود.

مه‌پاش گرم

یکی از روش‌هایی که برای سم‌پاشی در شبکه فاضلاب کاشان استفاده می‌شود مه‌پاش گرم است. در این روش، با استفاده از فوگر حرارتی، سم‌پاشی در محیط انجام می‌شود. این روش ابر متراکمی را در محیط تشکیل می‌دهد که منجر به پوشش یکنواخت و توزیع یکسان سم در شبکه فاضلاب می‌شود.

استفاده از مه‌پاش گرم مزایای زیادی دارد. این روش باعث صرفه‌جویی در مصرف سم، آب و نیروی کار می‌شود. همچنین، به دلیل پوشش یکنواخت و توزیع بهینه سم، به مکان‌های غیرقابل‌دسترس نیز نفوذپذیری دارد. این روش از جدیدترین و بهترین روش‌های سم‌پاشی و گندزدایی حرارتی در شبکه فاضلاب کاشان استفاده می‌شود.