سرقت سیم و تجهیزات برق، خدمت رسانی به مشترکین را دچار چالش می کند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان در دیدار با فرماندار بردسیر: زیان مضاعف به اموال و خسارت‌های پنهان ناشی از عدم خدمت‌رسانی به‌هنگام به مردم، مهم ترین تأثیر سرقت تجهیزات برقی است.

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان؛ مدیرعامل این شرکت در حاشیه دیدار با فرماندار بردسیر از مردم درخواست کرد، برای جلوگیری از سرقت سیم و تجهیزات برق، شبکه توزیع برق استان را همراهی کنند، چرا که قسمت اعظمی از اعتبار موجود صرف ترمیم و بازسازی شبکه‌های مسروقه می‌شود.

عبدالوحید مهدوی نیا در نشست با فرماندار بردسیر، با اعلام این موضوع تاکید کرد؛ افزایش تعداد و حجم سرقت سیم و تجهیزات برقی و به طبع آن خاموشی های ناخواسته که به مشترکین برق وارد می شود، شرایط همکاران برای ارایه خدمات بهتر و بهنگام را دچار چالش می کند.

وی افزود: تلاش و همکاری دستگاه های مرتبط با موضوع سرقت و تخریب اموال عمومی و تبعات ناشی از آن در زمینه شناسایی و همچنین پیگیری‌های لازم در اعمال قانون علیه مجرمین و سارقین شبکه‌ها و تأسیسات برق‌رسانی چشم‌گیر و قابل تقدیر بوده اما کافی نیست.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان گفت: با توجه به اهمیت موضوع برق‌رسانی مطمئن و پایدار به مردم و حفاظت از اموال بیت‌المال، باید در این زمینه بکوشیم تا جرائم به پایین‌ترین حد خود برسد و هدف از برگزاری این جلسه ارائه راهکارهای جدید و پیشگیرانه برای رسیدن به این هدف است.

وی به تبیین اقدامات شرکت در جهت پیشگیری از سرقت پرداخت و خاطرنشان کرد: تبدیل شبکه سیم های مسی به کابل خودنگهدار، استفاده گسترده از فناوری اسپیسر، هماهنگی بیشتر با گشت های انتظامی و رضویون، همکاری جهت ایجاد گشت تلفیقی و بازدید مستمر از مراکز ضایعاتی از جمله اقدامات شرکت به منظور کاهش جذابیت و تقاضا در امر سرقت است.

مهدوی نیا تاکید کرد: اگر در خصوص سرقت سیم و تجهیزات شبکه های برق برخورد جدی، قاطع و عاجل صورت نپذیرد، این موضوع به تمام قسمت ها منتشر و شبکه به شدت متاثر از این موضوع دچار مشکل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان با اشاره به اینکه یکی از تاثیرات خاموشی های ناشی از سرقت ها، نارضایتی مردم و واکنش های اجتماعی خواهد بود، اظهار داشت: استفاده از دیتا با نصب دوربین های نظارتی و ارسال آن به متولیان مربوطه، حضور همه جانبه نیروی انتظامی، برقراری گشت‌های شبانه، پیگیری احکام صادره جرائم اتفاق افتاده در محاکم قضایی و انتقال حساسیت موضوع به مردم، از جمله مواردی است که به کاهش سرقت ها کمک می کند.

حمزه وفایی فرماندار بردسیر هم تعامل، همکاری و هم افزایی با دستگاه های انتظامی و امنیتی را برای جلوگیری از این پدیده لازم و ضروری دانست و اعلام نمود: در اولین جلسه شورای تامین شهرستان موضوع سرقت سیم و تجهیزات برق مطرح خواهد شد.

وی تصریح کرد: پدیده سرقت لوازم و تجهیزات شبکه های توزیع برق به یکی از مشکلات اساسی تبدیل شده و حادث شدن این جرم نه تنها به شرکت های توزیع، بلکه به تمامی مشترکین و بطور کلی به مردم زیان می رساند، بنابراین هرگونه اقدام جهت کاهش و مهار کردن این معضل به نفع همه گروه های جامعه است.

در این جلسه مدیران حراست و روابط عمومی از ستاد شرکت و رئیس اداره بهره برداری و مسئول شیفت و اتفاقات برق بردسیر حضور داشتند.