رکورد تولید نیروگاه شهید بهشتی لوشان در هفت ماهه اول سال

از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه میزان تولید نیروگاه شهید بهشتی لوشان به ۲۵۷ هزار مگاوات ساعت رسید.

به گزارش برقآب، نیروگاه شهید بهشتی لوشان یکی از قدیمی‌ترین نیروگاه‌های استان گیلان است که از دو واحد بخار ۱۲۰ مگاواتی و دو واحد گازی ۶۰ مگاواتی برخوردار است. این نیروگاه با نیم قرن تولید برق پایدار در شبکه برق شمال کشور نقش بسزایی را ایفا می‌کند. اخیراً به گزارش برقآب، معاونت مهندسی و برنامه‌ریزی نیروگاه لوشان اعلام کرده است که در حال حاضر حدود ۲۴۶ هزار مگاوات ساعت انرژی خالص به شبکه سراسری برق کشور تزریق شده است. این مقدار تولید در شرایطی رقم خورده است که واحدهای بخار نیروگاه در ماه‌های اخیر در حال بازسازی و تعمیرات اساسی بودند.

تولید این حجم بالای انرژی خالص در نیروگاه لوشان نشان دهنده کارایی و عملکرد خوب این نیروگاه است. با توجه به میزان بالای تولید و خدمت رسانی این نیروگاه، می‌توان گفت که نیروگاه لوشان به عنوان یکی از عوامل اصلی در پایداری شبکه برق شمال کشور مطمئناً نقش مهمی را ایفا می‌کند.

با وجود تقدیر از تولید بالای انرژی خالص در نیروگاه لوشان، عدم یافتن اطلاعات در مورد دقیقه‌ترین جزئیات این تولید، مانند درصد استفاده از منابع تجدیدپذیر و میزان آلایندگی تولید، باعث می‌شود تا نتوان به‌صورت کامل از عملکرد این نیروگاه در محیط زیست برداشت کرد. اما با توجه به عمر طولانی این نیروگاه و گذشت نیم قرن از تولید برق پایدار از آن، می‌توان به احتمال زیاد گفت که این نیروگاه از مواد سوخت فسیلی استفاده می‌کند.

لذا به طور کلی می‌توان گفت که نیروگاه لوشان با تولید بالای انرژی خالص و نقش مهمی که در پایداری شبکه برق شمال کشور ایفا می‌کند، همچنان عامل اصلی و بسیار مهمی در تامین انرژی برق کشور است. اما برای ارزیابی کامل عملکرد این نیروگاه و تاثیرات آن بر محیط زیست، نیاز است تا مطالعات بیشتری در این زمینه انجام شود.