روشنایی معابر ۲۷ روستای سروآباد بهسازی شد

مدیر توزیع برق شهرستان سروآباد از بهسازی و تامین روشنایی معابر ۲۷ روستای شهرستان سروآباد با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، عبدالله آذری مدیر توزیع برق شهرستان سروآباد با تاکید بر اینکه بخشی از مطالبات روستاییان تامین روشنایی معابر روستاها است، گفت: به منظوراصلاح و بهینه سازی روشنایی معابر، ارتقاء سطح کیفی معابر و همچنین سهولت در تردد، طرح بهسازی شبکه روشنایی معابر در روستاهای شهرستان سروآباد در دو فاز در دستور کار قرار گرفت.

مدیر توزیع برق شهرستان سروآباد با اشاره به اینکه ۷۲ روستای بالای ۵ خانوار در این شهرستان از نعمت برق برخوردارند، افزود: این مدیریت خود را موظف می داند که زمینه برخورداری برق را برای ۱۲ هزار مشترک روستایی این شهرستان فراهم کند و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نمی کند.

آذری بیان کرد: در همین راستا و به دنبال بازدید میدانی صورت گرفته توسط کارشناسان توزیع برق شهرستان، مناطق دارای چراغ های روشنایی معیوب در سطح روستاها شناسایی شده و پروژه بهسازی شبکه روشنایی برق در ۲۷ روستای این شهرستان اجرا و به پایان رسید.

وی با بیان اینکه در فاز نخست پروژه اصلاح شبکه روشنایی معابر روستایی، ۹۰۰ دستگاه چراغ ۱۵۰ وات سدیمی در ۲۷ روستای این شهرستان نصب شد، افزود:در فاز دوم نیز مقرر است با نصب ۴۰۰ دستگاه چراغ روشنایی ، شبکه روشنایی معابر تعدادی روستای دیگر نیز اصلاح و بهسازی شود.

مدیر توزیع برق شهرستان سروآباد در ادامه اظهار داشت:مطالبه اهالی روستاها در حوزه برق فقط روشنایی خانه ها نیست بلکه برق عامل اساسی در ماندگاری اهالی روستا و همچنین توسعه کسب و کار آنان در روستا محسوب می شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد:با بهره برداری از این پروژه ضمن تامین روشنایی مطلوب در معابر، سبب افزایش رضایت مندی شهروندان و همچنین زیبایی منظر روستایی نیز می شود.