رفع مشکل کمبود آب روستاهای قره پشتلو

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان در حاشیه بازدید نماینده مردم شهرستانهای زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی از وضعیت آبرسانی در منطقه قره پشتلو گفت: با تزریق منابع جدید آبرسانی به مجتمع قره پشتلو، آب آشامیدنی پایدار در این مجتمع برقرار می شود. «علیرضا جزء قاسمی» گفت: پیش از این آب آشامیدنی […]

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان در حاشیه بازدید نماینده مردم شهرستانهای زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی از وضعیت آبرسانی در منطقه قره پشتلو گفت: با تزریق منابع جدید آبرسانی به مجتمع قره پشتلو، آب آشامیدنی پایدار در این مجتمع برقرار می شود.

«علیرضا جزء قاسمی» گفت: پیش از این آب آشامیدنی شهر ارمغانخانه به همراه ۹ روستای دیگر از طریق یک حلقه چاه آب با ظرفیت ۱۷ لیتر بر ثانیه تامین می شد که با افزوده شدن منابع جدید، مشکل تامین آب در این روستاها رفع می شود.

وی افزود: روستاهای مشکین،جلیل آباد، قشلاق، باغ و گلّجه به همراه شهر ارمغانخانه از جمله روستاهایی هستند که تحت پوشش مجتمع آبرسانی قره پشتولو قرار دارند که کمبود آب در این روستاها رفع می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: چاه آب جدید قره چریان با دبی ۱۵ لیتر بر ثانیه طی ۱۰ روز آینده وارد مدار بهره برداری شده و آب آشامیدنی پایدار، بهداشتی و سالم را برای مجتمع آبرسانی قره پشتلو به ارمغان می آورد.

جزء قاسمی تاکید کرد: علیرغم خشکسالی شدید امسال در ۲۳ روستای منطقه قره پشتلو از توابع شهرستان زنجان مشکل چندانی در تامین آب آشامیدنی وجود ندارد و تنها دو روستای چمالو و آقچه قلعه دارای مشکل هستند که برنامه ریزی لازم برای رفع مشکل کم آبی در این روستاها نیز انجام شده و پس از بررسی اعلام می شود.

این مسئول با تاکید بر اهمیت همراهی مشترکین در تحقق مصرف بهینه و صرفه جویی در مصرف آب گفت: در فصل گرما و کم آبی، مشترکین با تبعیت از الگوی مصرف می توانند شرکت آب و فاضلاب را در ارائه خدمات مستمر یاری رسانند.

طاهری نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید عنوان کرد: پیگیری استمرار تزریق اعتبار جهت آبرسانی در منطقه قره پشتلو در دستور کار خواهد بود.