رزمایش مقابله با ریزگرد در تجهیزات برق با حضور استان‌های معین در خوزستان برگزار شد‎‎

رزمایش تمرینی آموزشی مقابله با پدیده ریزگرد همراه با رطوبت، با حضور شرکت برق منطقه‌ای خوزستان و برق‌های منطقه‌ای معین در ناحیه جنوب این شرکت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، به گفته بیژن بابادی مدیر دفتر مدیریت بحران، پدافند غیرعامل و HSE، این رزمایش با توجه به وقوع مکرر پدیده ریزگرد و ترکیب آن با رطوبت که باعث ایجاد حادثه در تجهیزات برق می‌شود، برای مقابله و سرعت عمل واحدهای عملیاتی و حضور استان‌های معین در شستشوی تجهیزات و عادی سازی شبکه برنامه‌ریزی و عملیاتی شده است.
وی افزود: این رزمایش با هدف آمادگی و هماهنگی نیروهای عملیاتی برق منطقه‌ای خوزستان و برق‌های منطقه‌ای معین باختر و غرب ( استان‌های لرستان، ایلام و کرمانشاه) برای مقابله با پدیده ریزگرد و رطوبت به مدت ۲ روز در ناحیه جنوب (آبادان) برگزار شده است.
مدیر دفتر مدیریت بحران، پدافند غیرعامل و HSE شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد: سناریوی تعریف شده در این رزمایش بر این اساس بوده که وقوع پدیده گرد و غبار و هم‌زمانی آن با رطوبت، باعث ایجاد حادثه در شبکه و خاموشی شده است و نیروهای عملیات و تعمیراتی این شرکت و استان‌های معین باید شبکه را به حالت عادی برگردانند.
سید مهرداد بلادی موسوی معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان نیز در این زمینه گفت: بر اساس سناریوی تعریف شده به پست فوق توزیع ولی‌عصر در آبادان و دو خط ورودی آن خاموشی داده شد و نیروهای عملیاتی این شرکت و استان‌های معین بر اساس برنامه از قبل تمرین شده، اقدام به شستشوی تجهیزات و انجام تعمیرات و عادی سازی پست مربوطه کردند.
وی با بیان اینکه در این رزمایش استقرار به موقع تجهیزات و ماشین‌های مقره شو، شستشوی خطوط و پست‌های برق و عادی سازی شبکه تمرین شده است، گفت: از جمله موضوعات مهم در این رزمایش تبادل اطلاعات و تجربیات با واحدهای عملیاتی برق‌های منطقه‌ای معین بوده است.
معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با تشکر از حضور و همکاری برق‌های معین در این رزمایش، گفت: تمام اهداف و خواسته‌هایی که از این رزمایش مورد انتظار بوده محقق شده است.