رتبه عالی ارزیابی عملکرد به تصفیه خانه آب زنجان رسید

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: بر اساس ارزیابی های شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، تصفیه خانه آب زنجان موفق به کسب بالاترین رتبه در ارزیابی عملکرد تصفیه خانه شد.

«علیرضا جزءقاسمی» ضمن تشریح ابعاد این موفقیت، عنوان کرد: بر اساس ارزیابی به عمل آمده وفق شاخص های عملکرد معتبر و استاندارد، عملکرد تصفیه خانه آب زنجان از سوی ناظران آبفای کشور، “عالی” اعلام شد.

وی افزود: با توجه به وضعیت پارامترهای کمی و کیفی تصفیه خانه ها بر اساس اطلاعات ثبت شده در سامانه سپتا، بازدید های انجام شده، به کارگیری دستورالعمل های OP301،OP302،OP303،PO304،OP305 و حضور پرسنل تصفیه خانه در دوره های آموزشی”بهره برداری و نگهداری از فیلترهای تصفیه خانه”، “بهره برداری و نگهداری از زلالسازهای تصفیه خانه” و “روش های گندزدایی” تصفیه خانه آب زنجان موفق به کسب این عنوان شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان تصریح کرد: عملکرد تصفیه خانه آب زنجان در حذف کدورت و پارامترهای بیولوژیکی، منطبق با اطلاعات وارد شده در سامانه سپتا از سال ۹۷ تا ۱۴۰۰ بوده است.

جزءقاسمی بیان داشت: این تصفیه خانه در حذف کدورت و پارامترهای بیولوژیکی بعد از بهره گیری از دستورالعمل های مربوطه، راندمان قابل قبول یک درصد رشد بر اساس اطلاعات سامانه سپتا را داشته است.

این مقام مسئول بیان داشت: تصفیه خانه آب زنجان از سال ۱۳۸۴ وارد مدار بهره برداری شده و  و با توجه به تغییر استانداردها و عملکردهای سختگیرانه تر برای افزایش کیفیت تصفیه خانه ها، ابفای استان زنجان نیز بر اساس پارامترهای تعیین شده گام هایی در این زمینه برداشته و خوشبختانه چندین سال است که جزء تصفیه خانه های برتر کشور قرار دارد.