راه اندازی بانک خازنی ۲۰ کیلو ولت در پست ۶۳ به ۲۰ کیلوولت تیران

بانک خازنی 20 کیلو ولت در پست 63 به 20 کیلوولت تیران جمعا به ظرفیت mvar 16/2 راه اندازی شده و در مدار قرار گرفت.

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی برق منطقه ای اصفهان، بانک خازنی ۲۰ کیلو ولت در پست ۶۳ به ۲۰ کیلوولت تیران جمعا به ظرفیت mvar 16/2 راه اندازی شده و در مدار قرار گرفت.

بالارفتن مصرف شرکتهای صنعتی همزمان با آغاز فصل گرما و شروع به کار چاههای آب کشاورزی که از عوامل افت ولتاژ میباشند باعث افزایش بار راکتیو شبکه شده و با بررسی دفتر برنامه ریزی و برآورد بار ایجاد بانک خازنی را در پستهای فوق توزیع در دستور کار قرار میدهد.

بنابر این گزارش  با هدف کاهش بار راکتیو پست ۶۳ به ۲۰ کیلوولت تیران در منطقه غرب اصفهان ، بانک خازنی این پست جمعا به ظرفیت mvar ۱۶/۲که از مهرماه سال ۱۴۰۱ شروع شده بود مورد بهره برداری قرار گرفت.

این گزارش افزود: این مجموعه بانک خازنی شامل دوفیدر۲۰ کیلوولت هرکدام سه بانک ۲/۷ مگاواری و جمعا شش بانک باتوان ۱۶/۲ مگاوار وارد مدار گردید و اصلاح ضریب توان در قسمت ۲۰ کیلوولت پست مذکور صورت گرفت.

شایان ذکر است: این پروژه با نظارت شرکت مهندسین دانشمند توسط شرکت نام آوران توسعه صنعت پارسیان اجرا گردیده است.

درپایان گفتنی است: افزایش بار راکتیو در ترانسفورماتور باعث گرم شدن آن و اشغال کاذب ظرفیت ترانس گردیده و در نتیجه کارایی ترانس را کاهش میدهد که با ایجاد بانکهای خازنی بار راکتیو شبکه کاهش می یابد.