دیدار مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل با مدیرکل سازمان صدا وسیمای مرکز استان

"حسین قدیمی " مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل ظهر چهارشنبه ۲۵ خرداد  با "علی ملااحمدی" مدیر کل سازمان صدا و سیمای مرکز استان دیدار کرد.

قدیمی در این دیدار از همکاری صدا و سیمای مرکز استان در تهیه و پخش برنامه ها و گزارش های خبری به جهت آگاهی بخشی به شهروندان و هم استانی های عزیز در حوزه برق قدردانی کرد.

وی در ادامه به تشریح وضعیت برق استان پرداخت و اعلام کرد : در فصل گرم به ویژه در ساعات اوج بار(۱۲ الی ۱۸ ) و ( ۱۹ الی ۲۳)، مصرف برق کشور بسیار افزایش می یابد.

مدیر عامل شرکت توزیع  برق استان اردبیل افزود : با رعایت راهکارهای بسیار ساده از قبیل عدم استفاده از وسایل برقی پرمصرف در ساعات اوج بار،خاموش نمودن لامپ های اضافی،استفاده از کولرآبی در مناطق معتدل استان ، تنظیم دمای کولر گازی روی ۲۵ و یا ۲۶ درجه و استفاده از دور کند کولر آبی می توان مصرف برق را مدیریت کرد.

قدیمی با بیان اینکه براساس مصوبه هیات محترم وزیران، کلیه دستگاه‌های اجرایی، بانکها، نیرو‌های مسلح و نهاد‌های عمومی غیردولتی موظفند نسبت به کاهش مصرف برق درساعات اداری به میزان حداقل ۳۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته و در ساعات غیراداری به میزان ۶۰ درصد ، با اولویت  خاموش نمودن روشنایی و سامانه‌های سرمایشی غیرضرور اقدام نمایند ، از مدیر کل صدا و سیمای مرکز اردبیل  و همکاران این سازمان به جهت رعایت نکات فوق تقدیر و تشکر نمود .

وی افزود: درست مصرف کردن برق یک مسئولیت اجتماعی است و اگر تک تک ما راهکارهای ساده مدیریت مصرف برق را رعایت کنیم ،  در تامین برق پایدار در ایام گرم سال مشکلی نخواهیم داشت.

وی هم چنین اعلام کرد: مشترکان برق در صورت صرفه جویی برق به نسبت دوره مشابه سال قبل در سقف الگو،به ازای هر کیلووات ساعت کاهش، مبلغ ۵۰۰ تومان پاداش همکاری مدیریت مصرف دریافت خواهند کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان  در خصوص برق رایگان برای مشترکان کشاورزی نیز تصریح کرد : کشاورزان در صورت عدم استفاده از برق چاههای کشاورزی به مدت ۵ ساعت در بازه زمانی ۱۱ تا ۱۸ و انتقال آبیاری به ساعات دیگر، می توانند از برق رایگان در مابقی ساعات شبانه روز بهره مند شود .

در ادامه ملا احمدی مدیر کل صدا و سیما ی استان اردبیل اظهار داشت : برنامه ریزی برای فرهنگ سازی باید به گونه ای باشد که تمام اقشار جامعه در سنین مختلف اعم از کودک، نوجوان و بزرگسال را شامل شود.

ملا احمدی افزود: صدا و سیمای استان آمادگی لازم جهت همکاری با شرکت توزیع نیروی برق این استان در حوزه های مختلف صدا، سیما، خبر و فضای مجازی را دارد.

وی گفت : باید این فرهنگ به مشترکان به درستی القا شود که هر مشترک اگر حتی تنها یک لامپ اضافی خود را خاموش کند باعث خواهد شد تا تابستان بدون محدودیت را سپری کنیم.