مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با پاون

ده درصد آب مخازن سدهای سیستان و بلوچستان رها شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان از رهاسازی 10 درصدی آب مخازن سدهای سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: به سبب بارش‌های صورت گرفته مشکل شهرهای جنوب این استان به ویژه نیکشهر، چابهار و روستاهای این استان برطرف شد.

رهاسازی ده درصد آب مخازن سدهای سیستان و بلوچستان

به گزارش برقاب،محمدامین بارانی” در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، با اشاره به پیشبرد برنامه‌های عملیاتی در پی هشدارهای هواشناسی درخصوص فعال شدن سامانه بارشی جدید در استان سیستان و بلوچستان، گفت: با توجه هشدارهای هواشناسی و اطلاعات موسسه تحقیقات منابع آب کشور به منظور جلوگیری از هرگونه خسارت مالی و جانی در پی وقوع احتمالی سیلاب، ده درصد آب مخازن سدهای این استان تخلیه شد.
وی با بیان اینکه بارندگی‌های شب گذشته در این منطقه در پایین دست سدها رخ داده است، افزود: شب گذشته خوشبختانه بارش‌های نرمالی را در این منطقه شاهد بودیم و بر این اساس بحران خاصی سدها را تهدید نکرد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان درباره شرایط جوی بلوچستان در روز جاری اظهار کرد: با عبور سامانه بارشی هم اکنون شرایط این منطقه نیمه ابری است.
وی در پایان درباره رفع تنش آبی برخی شهرهای استان سیستان و بلوچستان در پی بارندگی‌های اخیر خاطرنشان کرد: به سبب بارش‌های صورت گرفته مشکل شهرهای جنوب این استان به ویژه نیکشهر، چابهار و روستاهای این استان برطرف شد.