خبرنگاران از نزدیک به پروژه نصب و استقرار پست سیار سنگر شاهد بودند

خبرنگاران رسانه های جمعی از پروژه نصب و استقرار پست سیار سنگر بازدید کردند.

به گزارش برقآب، میر عباس بحری، مجری طرح ساختمان شرکت برق منطقه ای گیلان، در جریان بازدید خبرنگاران از پروژه نصب و استقرار پست سیار سنگر اظهار داشت که در فاز اول این پروژه عملیات ساختمانی شامل آماده سازی زمین، احداث پی و نصب فنس در زمینی به مساحت ۲۰۰۰ متر مربع انجام خواهد شد. همزمان با مرحله تسطیح و آماده سازی زمین، خط کابلی تامین برق به طول ۵۰۰ متر نیز به هزینه تقریبی ۱۵۰ میلیارد ریال احداث خواهد شد. پس از اتمام این مراحل، ترانس سیار به ظرفیت ۱۵ مگاولت آمپر نصب و راه اندازی خواهد شد.

با توجه به هزینه سرمایه گذاری انجام شده برای فاز اول پروژه، به ارزش بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال، میر عباس بحری اعلام کرد که این پروژه با همکاری بخشداری و شهرداری سنگر در حال اجرا است و بخشی از پروژه شامل حفاری و نصب خط کابلی و خاکریزی و احداث فنس به عهده بخشداری و شهرداری سنگر است.

بحری تاکید کرد که تامین نقدینگی مورد نیاز برای خرید زمین طرح نیز توسط شرکت توانیر انجام شده است و امیدوارند با روند فعلی پروژه، در شهریورماه سال جاری این پروژه به بهره برداری برسد. وی با بیان اینکه استقرار و راه اندازی این پروژه از اهمیت بسزایی برخوردار است، افزود که با بهره برداری از این پست سیار، مشکل منطقه سنگر در زمینه ضعف ولتاژ برق حل خواهد شد.

در ادامه، بعد از برقداری پست، زمین به متراژ ۵۰۰۰ متر مربع نیز آماده سازی و تسطیح خواهد شد تا شرایط برای انجام سایر مراحل احداث پست فراهم شود. با اتمام این مراحل، منطقه سنگر بهبودی قابل ملاحظه در زمینه امکانات برق خواهد داشت و مشکلات ولتاژی در این منطقه برطرف خواهند شد.