حفاری یک حلقه چاه در تیرجرد ابرکوه

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد از حفاری یک حلقه چاه در دهستان تیرجرد ابرکوه خبر داد.

به گزارش برقآب، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد اعلام کرد که حفاری چاه تیرجرد ابرکوه از بیست روز قبل آغاز شده است و تاکنون بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. عمق تعیین شده برای این چاه ۲۸۰ متر است و تاکنون ۱۸۰ متر آن حفاری شده است. این چاه در نهایت برای تامین آب شرب روستاهای شمال و شرق بخش مرکزی شهرستان ابرکوه به کار خواهد رفت.

به گفته علمدار، خط انتقال آب از این چاه نیز در حال حاضر آماده است و پس از تکمیل عملیات حفاری، چاه تجهیز و وارد مدار خواهد شد. این اقدام از تامین آب شرب برای روستاهای شمال و شرق بخش مرکزی شهرستان ابرکوه قابلیت فراهم کردن دارد.

هزینه حفاری این پروژه برآورد شده است و همچنین یک مقدار اعتبار دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای انجام عملیات حفاری در نظر گرفته شده است. این اعتبار برای تأمین تمامی نیازهای مربوط به حفاری چاه و وارد کردن آن به مدار استفاده خواهد شد.

پس از بهره برداری از چاه تیرجرد ابرکوه، بخش مرکزی شهرستان ابرکوه به طور مستقیم به آب شرب نیاز خود را تأمین کرده و روستاهای شمال و شرق بخش مرکزی شهرستان نیز با آب شرب مناسبی روبرو خواهند شد. این پروژه قابلیت ارتقاء و توسعه در آینده را هم داراست.